Jump to content
Annons

Koppla Dj mixer till datorn

Recommended Posts

Magnus Mollin (oregistrerad)
Postat

Hey!

Har en fråga angående Dj mixers. Skulle det vara möjligt att koppla en Dj mixer till datorn för att sen styra den genom Traktor Dj studio?

Jag har ett Waveterminal 192-L (ljudkort) .. ska man isåfall koppla i något av inputsen?

vmx100.jpg

EM_BHR-VMX100_rear.jpg

Jag vill bara ha en liten och smidig sak som är lätt att dra fram när man ska mixa, är inte intresserad av någon Hercules Dj console eller liknanade .. vill ha en "riktig" mixer 🙂

Tack!

Annons
trigitaliz (oregistrerad)
Postat
Hey!

Har en fråga angående Dj mixers. Skulle det vara möjligt att koppla en Dj mixer till datorn för att sen styra den genom Traktor Dj studio?

Jag har ett Waveterminal 192-L (ljudkort) .. ska man isåfall koppla i något av inputsen?

vmx100.jpg

EM_BHR-VMX100_rear.jpg

Jag vill bara ha en liten och smidig sak som är lätt att dra fram när man ska mixa, är inte intresserad av någon Hercules Dj console eller liknanade .. vill ha en "riktig" mixer 🙂

Tack!

Hmm det blir lite svårt att styra traktor med en vanlig mixer.... Det enda du kan göra är att köra spelare a till line 1 O splelare b till line 2.

sedan är det bara att lägga snabb tangenter på keybordet.

http://www.djtechtools.com/

http://www.trigitaliz.com

• 1 månad senare...
Postat

du skulle kunna skaffa torq och då kopplar man mixern till det ljudkortet och om man vill spela vanliga cd skivor så vrider man bara ner rattarna... en kompis har det och det funkar hur bra som hälst

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.