Jump to content
Annons

Problem med midi - ez drummer, pro tools


Simeon

Recommended Posts

Jag håller på att sätta trummor till en låt jag spelar in. Jag har funnit de komp jag vill ha i ez drummer och sedan fört in dessa på ett midispår i pro tools. Vers-loopen går ungefär 2 ggr varje vers och jag har kopierat upp loopen och lagt den så att den spelar under alla verser. När jag sen vill ändra slutet på nån takt i nån vers så ändras alla verser likadant...antagligen bara nån liten inställning, men vilken?

De loopar jag kopierat upp låser alltså ihop sig, hur ska jag göra för att programmet bara ska se det som ett långt midispår?

Tackar för all hjälp

Redigerat av Simeon
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I den svarta verktygsraden just ovanför dina ruler finns några rutor du kan klicka på och lägga till/ta bort blå ramar kring dom. En av dom heter 'Mirrored MIDI editing' och det är den du söker. Klicka på den så den blå raden försvinner...

Så länge den blå ramen är runt denna knapp, så läggs automatiskt de förändringar du gör, i alla andra takter som är identiska (kopierade) från samma källa.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...