HĂ„kan Ekberg Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 Hej! Denna presentation utgör mitt premiĂ€rinlĂ€gg i detta eminenta forum. NĂ„gonstans mĂ„ste man ju börja :-) sĂ„ varför inte hĂ€r? Jag Ă€r 44 och har sambo och tre barn. Min musikaliska bana började med pianolektioner i 10-12 Ă„rs Ă„ldern i nĂ„gra tills min pappa tyckte att spelandet gick ut över pluggandet đ NĂ„vĂ€l, musicerandet har fortsatt genom till och frĂ„n. Dels pĂ„ brorsans gitarr, som jag fick dĂ„ han tröttnade och dels pĂ„ diverse andra instrument jag kom över. Tog saxofonlektioner och spelade i blĂ„sorkester i ca 5 Ă„r. Har spelat pĂ„ dagis och Ă„lderdomshem. Hade under sex mĂ„nader stans (Halmstad) ovanligaste replokal uppe i Norre port. Detta var pĂ„ det glada 80-talet, och tyvĂ€rr sĂ„lde jag det mesta jag hade under den tiden dvs trummor, synth, elgura mm. Jaja gjort Ă€r gjort. Det jag har kvar Ă€r min porta 144 , guran (brorsans fd) och min Höfner violabas. Under den hĂ€r perioden fick jag ocksĂ„ mitt ehum artistnamn - Mr Flip - för att jag hade köpt alla?! mina klĂ€der i en klĂ€daffĂ€r som hette just Flip. Funderar pĂ„ att byta till detta handle om det gĂ„r. Musicerandet lĂ„g mer eller mindre pĂ„ is i flera Ă„r, njae inte helt, men det blev mest en massa hemmaplonk pĂ„ morsans piano, som numera finns hemma hos mig och tanten. Efter att ha kollat pĂ„ FF och idiot 2004, och en hel massa peppning (inte pippning) av tanten har jag tagit upp musikskapandet igen och faktiskt Ă„stadkommit ett antal lĂ„tar bĂ„de idĂ©er och nĂ€st intill fĂ€rdiga. Jag har mina musikaliska rötter i bluesen och 50-60-talsrocken, men mitt musikaliska intresse Ă€r ganska brett frĂ„n klassiskt till rock, pop och reggae. KrĂ€cks dock av Nic, Raymond och Maria đČ TĂ€nkte slĂ€nga upp en enkel sajt att lĂ€gga ut mina alster pĂ„, men jag brukar skynda lĂ„ngsamt đ MVH HĂ„kan
captain nemo (oregistrerad) Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 (redigerat) Det jag har kvar Àr min porta 144 , guran (brorsans fd) och min Höfner violabas. En sÄ'n dÀringa McCartney-bas, va...(dreglar pÄ tangentbordet...) Var rÀdd om den. SjÀlv sÄlde jag bort min Fender Twin i slutet av 80-talet för att jag ville ha en mindre stÀrkare. Idiot. Det dummaste jag gjort. VÀlkommen till forumet. //Nemo Redigerat 19 oktober 2004 av captain nemo
hackeman Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 "Musicerande" Ă€r lika kul att utöva som att uttala nĂ€r man Ă€r rrrrrriktigt dj-vla full. đČ VĂ€lkommen!
tordA Postat 19 oktober 2004 Postat 19 oktober 2004 HiYa đ han sa Höfner đ jag har ett par guror.
HĂ„kan Ekberg Postat 20 oktober 2004 TrĂ„dstartare Postat 20 oktober 2004 Tjena! KĂ€nneru Gessle? đ Nej, tyvĂ€rr..tror jag... đ
HĂ„kan Ekberg Postat 20 oktober 2004 TrĂ„dstartare Postat 20 oktober 2004 Det jag har kvar Ă€r min porta 144 , guran (brorsans fd) och min Höfner violabas. En sĂ„'n dĂ€ringa McCartney-bas, va...(dreglar pĂ„ tangentbordet...) Var rĂ€dd om den. SjĂ€lv sĂ„lde jag bort min Fender Twin i slutet av 80-talet för att jag ville ha en mindre stĂ€rkare. Idiot. Det dummaste jag gjort. VĂ€lkommen till forumet. //Nemo Precis, fast trĂ„kigt nog har nĂ„gon tidigare Ă€gare misshandlat den med 50-11 skruvhĂ„l för axelbandshĂ„llaren, flyttat mickar Ă„ lite sĂ„nt. Dessutom har pot-arna pajjat đ sĂ„ jag har tĂ€nkt lĂ€mna in den för rep. Jo man gör mycket dumt man Ă„ngrar ibland MVH HĂ„kan
Lundin Postat 20 oktober 2004 Postat 20 oktober 2004 Ganska mÄlande presentaschon. VÀlkommen hit HÄkan.. Att byta nick ( and his family) Àr enkelt.. PM'a Olsberg sÄ ordnar han det
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.