Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Denna presentation utgör mitt premiÀrinlÀgg i detta eminenta forum. NÄgonstans mÄste man ju börja :-) sÄ varför inte hÀr?

Jag Ă€r 44 och har sambo och tre barn. Min musikaliska bana började med pianolektioner i 10-12 Ă„rs Ă„ldern i nĂ„gra tills min pappa tyckte att spelandet gick ut över pluggandet 😄 NĂ„vĂ€l, musicerandet har fortsatt genom till och frĂ„n. Dels pĂ„ brorsans gitarr, som jag fick dĂ„ han tröttnade och dels pĂ„ diverse andra instrument jag kom över.

Tog saxofonlektioner och spelade i blÄsorkester i ca 5 Är. Har spelat pÄ dagis och Älderdomshem. Hade under sex mÄnader stans (Halmstad) ovanligaste replokal uppe i Norre port. Detta var pÄ det glada 80-talet, och tyvÀrr sÄlde jag det mesta jag hade under den tiden dvs trummor, synth, elgura mm. Jaja gjort Àr gjort. Det jag har kvar Àr min porta 144 , guran (brorsans fd) och min Höfner violabas.

Under den hÀr perioden fick jag ocksÄ mitt ehum artistnamn - Mr Flip - för att jag hade köpt alla?! mina klÀder i en klÀdaffÀr som hette just Flip. Funderar pÄ att byta till detta handle om det gÄr.

Musicerandet lÄg mer eller mindre pÄ is i flera Är, njae inte helt, men det blev mest en massa hemmaplonk pÄ morsans piano, som numera finns hemma hos mig och tanten. Efter att ha kollat pÄ FF och idiot 2004, och en hel massa peppning (inte pippning) av tanten har jag tagit upp musikskapandet igen och faktiskt Ästadkommit ett antal lÄtar bÄde idéer och nÀst intill fÀrdiga.

Jag har mina musikaliska rötter i bluesen och 50-60-talsrocken, men mitt musikaliska intresse Ă€r ganska brett frĂ„n klassiskt till rock, pop och reggae. KrĂ€cks dock av Nic, Raymond och Maria đŸ˜Č

TĂ€nkte slĂ€nga upp en enkel sajt att lĂ€gga ut mina alster pĂ„, men jag brukar skynda lĂ„ngsamt 😉

MVH

HÄkan

Annons
captain nemo (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Det jag har kvar Àr min porta 144 , guran (brorsans fd) och min Höfner violabas.

En sÄ'n dÀringa McCartney-bas, va...(dreglar pÄ tangentbordet...)

Var rÀdd om den.

SjÀlv sÄlde jag bort min Fender Twin i slutet av 80-talet för att jag ville ha en mindre stÀrkare. Idiot. Det dummaste jag gjort.

VĂ€lkommen till forumet.

//Nemo

Redigerat av captain nemo
Postat
Det jag har kvar Àr min porta 144 , guran (brorsans fd) och min Höfner violabas.

En sÄ'n dÀringa McCartney-bas, va...(dreglar pÄ tangentbordet...)

Var rÀdd om den.

SjÀlv sÄlde jag bort min Fender Twin i slutet av 80-talet för att jag ville ha en mindre stÀrkare. Idiot. Det dummaste jag gjort.

VĂ€lkommen till forumet.

//Nemo

Precis, fast trĂ„kigt nog har nĂ„gon tidigare Ă€gare misshandlat den med 50-11 skruvhĂ„l för axelbandshĂ„llaren, flyttat mickar Ă„ lite sĂ„nt. Dessutom har pot-arna pajjat 😄 sĂ„ jag har tĂ€nkt lĂ€mna in den för rep.

Jo man gör mycket dumt man Ängrar ibland

MVH

HÄkan

Postat

Ganska mÄlande presentaschon.

VÀlkommen hit HÄkan..

Att byta nick ( and his family) Àr enkelt.. PM'a Olsberg sÄ ordnar han det

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.