Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Amplitube 2 är ju rätt tung för processorn, så för att spara processorkraft gör jag ofta en gruppkanal i Cubase där jag lägger en Amplitube till vilken jag bussar olika gitarrkanaler. Dock går de olika kanalernas stereopanorering förlorad när de går in i Amplitube. Går det på nåt sätt att mata in en stereosignal i Amplitube 2 och behålla kanalernas panorering? Eller lösa detta på nåt annat smart sätt?

Mvh/J

Annons
Postat
Amplitube 2 är ju rätt tung för processorn, så för att spara processorkraft gör jag ofta en gruppkanal i Cubase där jag lägger en Amplitube till vilken jag bussar olika gitarrkanaler. Dock går de olika kanalernas stereopanorering förlorad när de går in i Amplitube. Går det på nåt sätt att mata in en stereosignal i Amplitube 2 och behålla kanalernas panorering? Eller lösa detta på nåt annat smart sätt?

Mvh/J

Vet inte.

Annars kan du ju bränna in effekten rakt in i filerna/eventen istället.

Postat

När du hittat ditt gitarrljud så sparar du den som en preset. Sen kan du lägga den som en effekt direkt i spåret. Markera spåret-högerklicka -plugin- amblitube-ställ in -process. Behöver du redigera går du audio- offline process history. Det drar ingen processorskraft.

Postat (redigerat)

Aha, det är klockrent ju! Har nyligen börjat använda Cubase, så har inte järnkoll på alla funktioner än. Tusen tack för tipset!

/Jocke

Redigerat av Karax

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.