Jump to content
Annons

Guitar Pro 5


Icnirac

Recommended Posts

Tjena!

Jag kör Guitar Pro 5, Cubase och EZDrummer...

Jag undrar om man via gitarr tabbar, gjorda för GP5, kan extrahera olika midi längor, t.ex. trummorna och sedan lägga detta spår i cubase och sedan köra via EZD?

Jag har bara "demo" version, eller try before buy version utav GP5..

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Precis. Men med full-versionen går det utmärkt att göra på detta sätt, och fortsätta redigeringen i Cubase eller valfri sequencer (som ju självklart har bättre midi-redigeringsmöjligheter än GP). 😏

Tack så mkt för svar!

Jag trivs jättebra med GP så det blir då att köpa!

Tack igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis. Men med full-versionen går det utmärkt att göra på detta sätt, och fortsätta redigeringen i Cubase eller valfri sequencer (som ju självklart har bättre midi-redigeringsmöjligheter än GP). 🙂

Tack så mkt för svar!

Jag trivs jättebra med GP så det blir då att köpa!

Tack igen!

innan du köper kan du kolla in dethär programmet, http://www.tuxguitar.com.ar/ i stort sett samma sak som gp men är gratis 😄 spelar upp både gp filer, powertab filer och midi.

Redigerat av hanzzon
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara lägga till att innan du exporterar till midi och kör det med EZ, gör så att alla "noter" på trumspåret är i FF (Forte Fortissimo).

Förutsatt att du kör med GP då jag inte vet om det går med Tuxguitar.

I alla fall, det gör så att velocity'n blir 127 och trummorna från EZ blir MYCKET fylligare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara lägga till att innan du exporterar till midi och kör det med EZ, gör så att alla "noter" på trumspåret är i FF (Forte Fortissimo).

Förutsatt att du kör med GP då jag inte vet om det går med Tuxguitar.

I alla fall, det gör så att velocity'n blir 127 och trummorna från EZ blir MYCKET fylligare.

Jag kör på Guitar Pro 5 nu... Hur gör man om dom till "FF" då?

Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör på Guitar Pro 5 nu... Hur gör man om dom till "FF" då?

Tack

Du klickar på trumspåret och högerklickar och "Markera Allt" sen går du till dom där kursiva bokstäverna som har en egen panel kallad "Dynamik" (om du inte har den uppe) och sen väljer du FFF längst till höger i den.

Link to comment
Dela på andra sajter

raso (oregistrerad)
Precis. Men med full-versionen går det utmärkt att göra på detta sätt, och fortsätta redigeringen i Cubase eller valfri sequencer (som ju självklart har bättre midi-redigeringsmöjligheter än GP). 😄

Tack så mkt för svar!

Jag trivs jättebra med GP så det blir då att köpa!

Tack igen!

innan du köper kan du kolla in dethär programmet, http://www.tuxguitar.com.ar/ i stort sett samma sak som gp men är gratis 😉 spelar upp både gp filer, powertab filer och midi.

Tack som fan! Har alltid letat efter ett alternatic till GP 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...