Jump to content
Annons

Misstänkt skada på ljudkort


Renfield

Recommended Posts

Mikrofoningångarna funkar inte på ljudkortet jag precis köpt, i andra hand, och inte går det att installera ordentligt heller.

Om det är något glappt i ljudkortet, är det någon vits med att lämna in det för lagning eller kommer det att kosta mer än ett nytt ljudkort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Undersökningsvagift är väl cirka 375 kr. Sedan till kommer kanske arbetsavgift på 600 kr och arbetsmaterial för 33 kr. Så brukar det typiskt nog se ut ungefär.

Men är du SÄKER på att det inte är en mjukvarumässig inställning i programmet? För har inte jag ställt in mitt E-mu rätt så funkar ju inte vissa ingångar alls. Man måste ju programvarumässigt "tala om" för ljudkortet vad som ska användas i in- och utgångsväg. Det räcker inte med att bara sätta i en mik- eller instrumentkabel...

😊

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

... Jag läste nu om igen, att det inte gått att installera ordentligt, skrev du.

Då är det en bra idé att börja där. Man kan inte ta några genvägar. Du menar, mjukvarumässigt installera, antar jag, och inte att ljudkortet t.ex. är för stort fysiskt....

Link to comment
Dela på andra sajter

... Jag läste nu om igen, att det inte gått att installera ordentligt, skrev du.

Då är det en bra idé att börja där. Man kan inte ta några genvägar. Du menar, mjukvarumässigt installera, antar jag, och inte att ljudkortet t.ex. är för stort fysiskt....

Ja, jag har installerat om det ett antal gånger men ändå kommer det upp en skylt varje gång jag startar om datorn att ny maskinvara har hittats och frågar om jag vill installera, trots att interfacet redan är det.

Det verkar som att allt som behövs inte följt med installationen. Driver har jag laddat ned från m-audios hemsida eftersom cdn inte följde med i köpet.

Link to comment
Dela på andra sajter

... Jag läste nu om igen, att det inte gått att installera ordentligt, skrev du.

Då är det en bra idé att börja där. Man kan inte ta några genvägar. Du menar, mjukvarumässigt installera, antar jag, och inte att ljudkortet t.ex. är för stort fysiskt....

Ja, jag har installerat om det ett antal gånger men ändå kommer det upp en skylt varje gång jag startar om datorn att ny maskinvara har hittats och frågar om jag vill installera, trots att interfacet redan är det.

Det verkar som att allt som behövs inte följt med installationen. Driver har jag laddat ned från m-audios hemsida eftersom cdn inte följde med i köpet.

Använder du Xp eller Vista...

När jag installerade mitt Delta 1010LT sa Vista att det inte gick och att M-Audio

INTE kommer lösa detta...Men jag installerade ändå och det funkar klockrent...

Link to comment
Dela på andra sajter

... Jag läste nu om igen, att det inte gått att installera ordentligt, skrev du.

Då är det en bra idé att börja där. Man kan inte ta några genvägar. Du menar, mjukvarumässigt installera, antar jag, och inte att ljudkortet t.ex. är för stort fysiskt....

Ja, jag har installerat om det ett antal gånger men ändå kommer det upp en skylt varje gång jag startar om datorn att ny maskinvara har hittats och frågar om jag vill installera, trots att interfacet redan är det.

Det verkar som att allt som behövs inte följt med installationen. Driver har jag laddat ned från m-audios hemsida eftersom cdn inte följde med i köpet.

Använder du Xp eller Vista...

När jag installerade mitt Delta 1010LT sa Vista att det inte gick och att M-Audio

INTE kommer lösa detta...Men jag installerade ändå och det funkar klockrent...

Använder Windows XP.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...