satori Postat 6 mars 2008 Postat 6 mars 2008 Tjena. Jag tycker fruity slicern är helt jäkla superb, jag har med minst en i varje låt jag gör.. Iallafall, den är inte fullkomlig! när man importerar en mp3a till den så slicar den sig själv, right? 1-2-3-4-5-6- etc etc men den går aldrig över typ 200! man ser att det finns 1700 slices men det går inte att komma åt dem! skitstörigt. det betyder mao att man bara har tillgång till början av mp3-filen som man importerat. finns det någon enkel lösning på detta?
Tenshie Postat 6 mars 2008 Postat 6 mars 2008 Tjena. Jag tycker fruity slicern är helt jäkla superb, jag har med minst en i varje låt jag gör.. Iallafall, den är inte fullkomlig! när man importerar en mp3a till den så slicar den sig själv, right? 1-2-3-4-5-6- etc etc men den går aldrig över typ 200! man ser att det finns 1700 slices men det går inte att komma åt dem! skitstörigt. det betyder mao att man bara har tillgång till början av mp3-filen som man importerat. finns det någon enkel lösning på detta? Brukar inte använda den själv.. men, dela upp mp3an i ett antal delar först, och sen sen skicka varje del till en separat slicer?
satori Postat 6 mars 2008 Trådstartare Postat 6 mars 2008 Brukar inte använda den själv.. men, dela upp mp3an i ett antal delar först, och sen sen skicka varje del till en separat slicer? 🙂 ja, du lägger själv upp problematiken väldigt bra 😎 hela poängen med slicern är ju att man ska slippa cutta upp en mp3a själv.. om man i fl studio hade kunnat cutta upp mp3or så skulle det ju vara möjligt. men fortfarande lite onödigt omständigt..
Lonian Postat 6 mars 2008 Postat 6 mars 2008 hm.. Själv använder jag bara slizern till mindre filer. Typ om man sjunger och vill dela rösten i bitar eller plocka ur delar från ett trum komp. Föreslår att du skaffar dig Cool Edit eller andra wav/mp3 "öppna upp" program och väljer ut den del som du vill spara som en sampel och sedan ladda in den i fl slizer.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.