Rocko34 Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Hej hej .. jag har precis köpt ett firefly 302 och jag har en kondensator mic. men jag får inte min mic att fungera med Samplitude. jag kan spela in i windows ljudinspelare men när jag försöker i samplitude så händer inget.
Anders F Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Rocko34 sa: Hej hej .. jag har precis köpt ett firefly 302 och jag har en kondensator mic. men jag får inte min mic att fungera med Samplitude. jag kan spela in i windows ljudinspelare men när jag försöker i samplitude så händer inget. Jag måste bara fråga, kanske är en skum fråga, du är inte min kusin va? MVH Anders
Rocko34 Postat 2 mars 2008 Trådstartare Postat 2 mars 2008 Gizmozis sa: Rocko34 sa: Hej hej .. jag har precis köpt ett firefly 302 och jag har en kondensator mic. men jag får inte min mic att fungera med Samplitude. jag kan spela in i windows ljudinspelare men när jag försöker i samplitude så händer inget. Jag måste bara fråga, kanske är en skum fråga, du är inte min kusin va? MVH Anders joo det är jag
Anders F Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Rocko34 sa: Gizmozis sa: Rocko34 sa: Hej hej .. jag har precis köpt ett firefly 302 och jag har en kondensator mic. men jag får inte min mic att fungera med Samplitude. jag kan spela in i windows ljudinspelare men när jag försöker i samplitude så händer inget. Jag måste bara fråga, kanske är en skum fråga, du är inte min kusin va? MVH Anders joo det är jag haha....välkommen hit grabben 😉 Nu kommer du säkert få hjälp av någon som sitter med PC-dator och inte dumma mig som inte är hemma i den miljön för fem öre 😛
Rocko34 Postat 2 mars 2008 Trådstartare Postat 2 mars 2008 Gizmozis sa: Rocko34 sa: Gizmozis sa: Rocko34 sa: Hej hej .. jag har precis köpt ett firefly 302 och jag har en kondensator mic. men jag får inte min mic att fungera med Samplitude. jag kan spela in i windows ljudinspelare men när jag försöker i samplitude så händer inget. Jag måste bara fråga, kanske är en skum fråga, du är inte min kusin va? MVH Anders joo det är jag haha....välkommen hit grabben 😉 Nu kommer du säkert få hjälp av någon som sitter med PC-dator och inte dumma mig som inte är hemma i den miljön för fem öre 😛 joo man får vell hoppas för jag är ju inte speciellt bra på sånt här
Anders F Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Rocko34 sa: Gizmozis sa: Rocko34 sa: Gizmozis sa: Rocko34 sa: Hej hej .. jag har precis köpt ett firefly 302 och jag har en kondensator mic. men jag får inte min mic att fungera med Samplitude. jag kan spela in i windows ljudinspelare men när jag försöker i samplitude så händer inget. Jag måste bara fråga, kanske är en skum fråga, du är inte min kusin va? MVH Anders joo det är jag haha....välkommen hit grabben 😉 Nu kommer du säkert få hjälp av någon som sitter med PC-dator och inte dumma mig som inte är hemma i den miljön för fem öre 😛 joo man får vell hoppas för jag är ju inte speciellt bra på sånt här Det är ingen i början, men man lär sig lite successivt. Hoppas någon hjälper dig så du får ordning på det 🙂 Folk kommer nog undra hur dina inställningar i samplitude är, att du har valt firefly som ljudkort osv, rätt ingång på kanalen, att du har satt på fantommatningen.
Rocko34 Postat 2 mars 2008 Trådstartare Postat 2 mars 2008 (redigerat) jepp allt det har jag gjort .. Redigerat 2 mars 2008 av Rocko34
maart (oregistrerad) Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 jag kan inte Samplitude men i de flesta DAWs brukar man behöva klicka i "record enable" på spåret man ska spela in på... det är inget sånt du har missat?
Rocko34 Postat 2 mars 2008 Trådstartare Postat 2 mars 2008 maart sa: jag kan inte Samplitude men i de flesta DAWs brukar man behöva klicka i "record enable" på spåret man ska spela in på... det är inget sånt du har missat? nää det är inte det ..
Anders F Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Kom på en sak. Har du valt fireflys ASIO i Samplitude? Vet inte om det har någon betydelse, men alla tankar är ju bra tankar, utom de som är fel 🙂
Rocko34 Postat 2 mars 2008 Trådstartare Postat 2 mars 2008 (redigerat) jaa jag har hålt på nu ett tag och det som händer nu är att när jag har ASIO så funkar det bara att spela in gitarr och när jag ska spela in mic så måste jag ha den inställd på WDM Redigerat 2 mars 2008 av Rocko34
Anders F Postat 3 mars 2008 Postat 3 mars 2008 (redigerat) Bumpar denna åt min mycket snälla kusin. Kom igen nu alla ni som sitter med PC-datorer och samplitude och hjälp honom 😄 Redigerat 3 mars 2008 av Gizmozis
Rocko34 Postat 3 mars 2008 Trådstartare Postat 3 mars 2008 bara så ni vet så kan jag nästan inget om inspelning, ljudkort och sådana saker, började precis så alla tips är bra ..
ThomasJ Postat 4 mars 2008 Postat 4 mars 2008 Okej, 1: Kika i inställnigana i din sequnser så att ljudkortet är aktiverat där. 2: Avinstallera kortet hel, rebota och installera det igen. 3: Prova annan drivrutin ifrån kortets hemsida
ThomasJ Postat 4 mars 2008 Postat 4 mars 2008 Rocko34 sa: jaa jag har hålt på nu ett tag och det som händer nu är att när jag har ASIO så funkar det bara att spela in gitarr och när jag ska spela in mic så måste jag ha den inställd på WDM då får alltså in ljudet men inte ut det?
Rocko34 Postat 4 mars 2008 Trådstartare Postat 4 mars 2008 ThomasJ sa: Rocko34 sa: jaa jag har hålt på nu ett tag och det som händer nu är att när jag har ASIO så funkar det bara att spela in gitarr och när jag ska spela in mic så måste jag ha den inställd på WDM då får alltså in ljudet men inte ut det? när jag ställer in i kontrollpanel att jag ska ha ljudkortets gitarr uttag så funkar allt som det ska, men när jag byter till mic uttaget så funkar det inte med Phonics ASIO. då måste jag byta till ASIO directx full duplex driver men då kan jag inte höra det jag spelat in på andra spår.
Rocko34 Postat 7 mars 2008 Trådstartare Postat 7 mars 2008 ThomasJ sa: Okej,1: Kika i inställnigana i din sequnser så att ljudkortet är aktiverat där. 2: Avinstallera kortet hel, rebota och installera det igen. 3: Prova annan drivrutin ifrån kortets hemsida Jag testade detta. och det fungerade, tack för tipset 🙂 nu fungerar allt som det ska
Anders F Postat 7 mars 2008 Postat 7 mars 2008 ThomasJ sa: 🙂 Underbart! Nu väntar jag bara att få höra lite skön rockmusik från dig 🙂 //Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.