Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har nyligen införskaffat Logic Express 8. Det funkar bra, bortsett frÄn att det Àr lite segt och hackigt IBLAND. Logic varnar för detta varje gÄng jag startar det eftersom att programmet Àr gjort för att anvÀndas med större RAM-minne (min iMac har fortfarande 512 MB). Nu ska jag uppgradera datorn med mer RAM-minne, men jag Àr inte sÀker pÄ hur mycket minne jag kan ha i varje minnesplats. Det som gör mig osÀker Àr att det har kommit sÄ mÄnga nya versioner av iMacarna, sÄ det stÄr pÄ Apples hemsida hur mycket minne jag kan ha i min. Jag ska börja med att uppgradera mÀngden RAM-minne i en av minneplatserna, och dÄ vill jag ha sÄ mycket som möjligt. iMacen som jag har Àr av första generation Intel-iMacar, dvs. med en Intel Core Duo-processor (observera, INTE Intel Core 2 Duo).

SnÀlla nÄgon hjÀlp mig!! Jag blir knÀpp!

Kolla dessa tvÄ sidor: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303084-sv, http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306204-sv

Tack pÄ förhand !!

Annons
Postat (redigerat)

Du hittar inte din dator HÄR? och vad jag fattar Ă€r det vĂ€l dessa du ska ha tvĂ„ stycken 2gb av för att komma upp i max 4gb?

Annars borde de kunna hjÀlpa dig om du kontaktar dem.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Postat

Kolla in den hÀr sidan: Everymac.com. Enligt den verkar max vara 2GB vilket borde göra ganska stor skillnad för dig. Minnena kan du sedan köpa pÄ exempelvis Macoteket.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.