SpiritWolf Postat 25 februari 2008 Postat 25 februari 2008 Hej! Jag surfade runt lite här för att kolla efter tips om ett nytt ljudkort till min nya burk som ska beställas (Här är speccet: https://www.studio.se/index.php?showtopic=49149) Men jag ser bara att alla klistrade ämnen är Externa ljudkort? Har jag missat något? jag är väldigt grön/nybörjare på ljudkort så jag vet inte vad jag söker. Men jag ska spela in -Gitarr -Mic (röst) -Piano Någon med lite mer insyn som kan hjälpa mig? 😉 Tack för er tid
YellowStudio Postat 25 februari 2008 Postat 25 februari 2008 Du kan ha ett vanligt pci-kort. Frågan är hur många in & ut gångar du behöver.
SpiritWolf Postat 25 februari 2008 Trådstartare Postat 25 februari 2008 Jasså? så ett vanligt standard ljudkort funkar till det jag är ute efter? En mic ska inkopplas (viktigast) och ett elektriskt piano gitarren tar jag nog igenom miccen eller spelar igenom min POD XT (USB)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.