Jump to content
Annons

Skillnad på PT 6 & PT7


hardrocker

Recommended Posts

Annons
Vad är det fpör väsentliga skillnader på Pro Tools 6 & 7 egentligen? Funderar på att köpa mej en beggad 002:a med PT 6 och undrar om det är dumt? Tack!

Kostar 60euro att uppgradera till 7.4 vilket jag tycker att man ska göra med tanke på alla förbättringar i de flesta områdena. Det är värt pengarana.

Se till att du får licensen överskriven till dig bara ifrån den du köper ifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det tycker jag. Köpte själv en 002:a (Rack) för 5000 och kände att det var en bra affär. Fick iofs med ett 6HE ABS hardcase också. Men det är helt klart prisvärt tycker jag. Det lirar ju fint med annat än PT också om du skulle vilja. Kör själv mycket Digital Performer utan problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är visst tre år gammal och jag har fått ner den till 5000 spänn. Värt? Det är rack-versionen.

ddigi002r SKA ligga på 5000 Kr beggat. är det dyrare, så köp inte. om det inte medföljer ngt extravagant - och använder säljaren "massvis med pluggar medföljer!" kolla vilka det är. det är så att man får med massvis med grejjer när man köper det nytt oavsett om du köper det av musikbörsen eller onoff (yeah right.. 😉 ) och dom ska du få med, annars är det en svindlare.

men 5000 pix är ett bra pris. jag hade tänkt uppgradera mitt digi001 till en digi002r snart i samband med datorbyte.

Link to comment
Dela på andra sajter

4000-5000 kr är Ok pris för 002r (allt över 5000kr är överpris) och då ska det följa med PT och alla pluggar som köparen fick med, uppgraderingar också, ifall det finns några.

Går själv i tankar på att köpa en 002 eller kanske vänta lite och satsa på 003.

Redigerat av eterno
Link to comment
Dela på andra sajter

4000-5000 kr är Ok pris för 002r (allt över 5000kr är överpris) och då ska det följa med PT och alla pluggar som köparen fick med, uppgraderingar också, ifall det finns några.

Går själv i tankar på att köpa en 002 eller kanske vänta lite och satsa på 003.

003:an har redan börjat ducka lite i pris

http://www.vendolin.se/annonce_detail.asp?annonceid=5309079

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag får med

Reason

Sampletank

Amplitube

T-racks

Melodyne

FXpansion

Bunker 8

Ableton Lite 4

är det värt lite mer då?

reason ex. är adapted digiversion och innebär att du kan köra en av varje instans. alltså - en subtractor, en kompressor, en malström osv.

alla dom pluggarna ingår när man köper en digihårdvara, och om säljaren försöker få lite mer försöker han alltså skinna dig på stålar. du ska INTE betala mer för de pluggarna. det är som att betala extra på en ostmacka för att det är smör på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag förstått att det är Fader-modellen jag pratar om, inte 002 Rack. 5500 spänn. Ett bra köp va!?

du får alltså faderversionen för 5500 spänn??

det är riktigt billigt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...