illerrre Postat 8 februari 2008 Postat 8 februari 2008 Om jag gör en vers och t.ex. bara vill lägga en effekt på de första 10 sekunderna, hur gör jag då?
spass Postat 8 februari 2008 Postat 8 februari 2008 man använder sig av automatisering då kan effekter komma in eller ut hur man vill
Daniel H Postat 8 februari 2008 Postat 8 februari 2008 Du väljer "arm for automation" eller vad det står för det spåret du vill använda, sen är det bara att dra i reglarna.
bettygoesagogo Postat 8 februari 2008 Postat 8 februari 2008 (redigerat) Du får nog lättare ett bra svar om du skriver vilket program du arbetar i. EDIT: Oj, sorry! Nu såg jag att det var Sonar. My bad... Redigerat 8 februari 2008 av bettygoesagogo
Fetknopp Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 Automatisera är väl kanske det vanligaste man gör i Inspelningsprogram men det ENKLASTE i Sonar är att klippa ljudspåret och lägga en effekt på klippet. Har man långsam dator är nog automatiseringen att föredra då vissa effekter äter processorkraft som om det vore godis. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.