Jump to content
Annons

Fel på mitt pro tools!


Larsbandage

Recommended Posts

Hej,

Efter att ha använt pro tools 7.3 till mbox2 i några månader,kan jag helt plötsligt inte öppna programmet. När jag klickar på pro tools-ikonen på min mac öppnas alltså inte programmet, och det kommer heller inte upp något felmeddelande. Som att prgrammet inte finns längre. Jättekonstigt!

Skulle bli otroligt tacksam om någon ville dela med sig av något tips.

TACK

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

gå in i library - application support - digidesign och klicka på pro tools loggan där, så ska det nog starta.. om inte.. installera om..

men först.. reboota datorn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Efter att ha använt pro tools 7.3 till mbox2 i några månader,kan jag helt plötsligt inte öppna programmet. När jag klickar på pro tools-ikonen på min mac öppnas alltså inte programmet, och det kommer heller inte upp något felmeddelande. Som att prgrammet inte finns längre. Jättekonstigt!

Skulle bli otroligt tacksam om någon ville dela med sig av något tips.

TACK

Hej

Jag hade samma problem förut. Prova att ladda ner ett "prebindscript-program", det borde hjälpa. Det finns att ladda ned på Digidesigns hemsida.(Jag är inte studion nu så jag kommer inte ihåg exakt vad det heter)

Link to comment
Dela på andra sajter

gå in i library - application support - digidesign och klicka på pro tools loggan där, så ska det nog starta.. om inte.. installera om..

men först.. reboota datorn!

HEJ

provade just ditt förslag men digidesign fanns inte under application-support. skumt. Antar att ominstallation är det som återstår. men hur gör man när man rebootar datorn?

tack för du tog dig tid!

Link to comment
Dela på andra sajter

HEJ

provade just ditt förslag men digidesign fanns inte under application-support. skumt. Antar att ominstallation är det som återstår. men hur gör man när man rebootar datorn?

tack för du tog dig tid!

Klicka på äpplet i vänstra hörnet och välj omstart 😆 En fråga, har du uppdaterat ditt opreativsystaem eller liknande? Har du använt automatiska uppdateringar?

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

HEJ

provade just ditt förslag men digidesign fanns inte under application-support. skumt. Antar att ominstallation är det som återstår. men hur gör man när man rebootar datorn?

tack för du tog dig tid!

Klicka på äpplet i vänstra hörnet och välj omstart 😆 En fråga, har du uppdaterat ditt opreativsystaem eller liknande? Har du använt automatiska uppdateringar?

MVH

Anders

Ja jag har uppdaterat mitt operativsystem ganska nyligen. vad kan man göra åt det isånafall, om det har med det att göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

HEJ

provade just ditt förslag men digidesign fanns inte under application-support. skumt. Antar att ominstallation är det som återstår. men hur gör man när man rebootar datorn?

tack för du tog dig tid!

Klicka på äpplet i vänstra hörnet och välj omstart 😆 En fråga, har du uppdaterat ditt opreativsystaem eller liknande? Har du använt automatiska uppdateringar?

MVH

Anders

Ja jag har uppdaterat mitt operativsystem ganska nyligen. vad kan man göra åt det isånafall, om det har med det att göra?

Vad har du för version av OS?

(Stäng av automatiska uppdateringar om du har det aktivt!!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska gå och se film nu så jag hinner inte sitta här, men du kan du kika på denna sidan om det beror på din uppdatering. Glöm heller inte att uppdatera PT med senaste CS, som du hittar på digidesigns hemsida-support/downloads-CS uppdates (finns i den högra spalten)

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska gå och se film nu så jag hinner inte sitta här, men du kan du kika på denna sidan om det beror på din uppdatering. Glöm heller inte att uppdatera PT med senaste CS, som du hittar på digidesigns hemsida-support/downloads-CS uppdates (finns i den högra spalten)

MVH

Anders

Tack så mycket & trvlig kväll

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska gå och se film nu så jag hinner inte sitta här, men du kan du kika på denna sidan om det beror på din uppdatering. Glöm heller inte att uppdatera PT med senaste CS, som du hittar på digidesigns hemsida-support/downloads-CS uppdates (finns i den högra spalten)

MVH

Anders

Tack så mycket & trvlig kväll

Inga problem, hittade du problemet? var det din uppdatering?

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska gå och se film nu så jag hinner inte sitta här, men du kan du kika på denna sidan om det beror på din uppdatering. Glöm heller inte att uppdatera PT med senaste CS, som du hittar på digidesigns hemsida-support/downloads-CS uppdates (finns i den högra spalten)

MVH

Anders

Tack så mycket & trvlig kväll

Inga problem, hittade du problemet? var det din uppdatering?

MVH

Anders

Ja det var uppdateringen. hämtade en sån där prebind script så nu funkar det.

Mvh Lrs

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...