Jump to content
Annons

studio i Dalarna?


Elephanttea

Recommended Posts

Annons
Mollin (oregistrerad)

Jag bor i Falun, och har kontakt med en snubbe som har studio i Borlänge .. helt nyöppnat (tror jag).

Men det är inte bara han som har en, det är flera stycken runt om kring i samma bostad som har en musikstudio.

Intresserad?

Btw, han finns här på studio forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Det är inte en bostad utan en större fastighet där flera studios finns, sex stycken för att vara mer exakt.

Jag bor i Falun, och har kontakt med en snubbe som har studio i Borlänge .. helt nyöppnat (tror jag).

Men det är inte bara han som har en, det är flera stycken runt om kring i samma bostad som har en musikstudio.

Intresserad?

Btw, han finns här på studio forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

För ett antal år sedan satt jag och resten av bandet och referenslyssnade på svenska artister för att se om någon hade det sound vi var ute efter. Vi fastnade då för Yvonnes Modern Love-singel och började forska i dess ursprung. Efter ett par dagars googlande hittade vi en intervju där de berättade att den var inspelad i Säter (!), strax utanför Borlänge. Studion kallades rörstudion och allt var tydligen helt analogt. Deras producent Jörgen Cremonese hade på något sätt hört talas om denna "national treasure" och då tvingat upp Yvonnepojkarna till Dalarna.

Ett ihärdigt sökande började för vår del, men studion verkade vara som bortblåst. Till slut fick jag tag i Clas Yngström som berättade att den ägdes av en äldre man som idag jobbar som elektriker i Stora Skedvi. Han hade tydligen slutat med rörstudion helt och hållet. Däremot visste inte Clas huruvida studion fanns kvar eller ej.

Än i dag förbryllas jag av denna legend. Står det en lokal här i Dalarna fylld av gamla plåtreverb och rullbandare? Är det någon som vet mer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...