Jump to content
Annons

iPod 4G


spaceman

Recommended Posts

Tjena,

har en iPod 4G på 60gb som jag vill ta tillbaka "factory settings" på, dvs formatera.

Kör Anapod 9.0.4 och Vista som av någon underlig anledning lagt till dubbla spellistor

av alla plattor i iPod.

När jag på det klassiska viset först trycker lås på/lås av och sedan trycker ned

pause + mitten knappen på iPod för att restora den händer ingenting. Samma

spellistor som förut.

Nästa steg var att installera iTunes ver 7.6.029 och sedan formatera om iPod

därifrån så hänger sig skiten. Oavsett om jag jackar in iPod före eller efter jag

startat iTunes (dom vill tydligen bara sälja mp3 via iStore på 128 bits upplösning,

lycka till) och inte återställa factory settings.

Min fråga till Apple är om det finns något annat hokus-pokus variant för att återställa

min iPod eller om man vill att jag ska gå och köpa en ny G5 ?

Betr dubbla spellistor har jag åkt på det tidigare efter att ha installerat ert fantastika

iTunes med Anapod installerat (tidigare version).

Kanske dags för Apple att överge XML junket och skriva om spelhanterarprogramet iTunes.

Som mest känns som ett kommersiellt jippo för mp3 handlarna iStore. För på

Vista fungerar det riktigt illa. Och då pratar vi riktigt riktigt illa för Vista som man

påpekar att det ska fungera klockrent på, iTunes alltså.

Jag tror nog Apple bör ta sig en funderare. För Apple lär nog jag aldrig mer tjacka.

Har en Creative Zenworks spelare som fungerar. Men varför ska Apple hålla på med

sitt tänk och hokus-pokus lösningar för en sån simpel sak att återställa en mp3 spelare ?

När det inte fungerar i Windows Vista som man lovar ?

Var inne på att köpa en power Mac för studiobruk men blev avrådd, istället åkte jag

på strul med iPod där man måste köpa tredjeparts program för att kunna hantera normalt

dessutom.

Inget ont om Apple. Min bror kör powermac och har tre iPod. Men själv så kör jag Sonar 7 och

att köra Sonar 7 virtuellt är nog rena rama skräckhistorien om man gämnför med iPod.

PS: Brollan kör Digital Preformer som bara finns för Mac.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Annons

Freeloader...

Min iPod nano har hängt sig. Hur tusan gör man för att göra en reset???

Tjena,

har en iPod 4G på 60gb som jag vill ta tillbaka "factory settings" på, dvs formatera.

Kör Anapod 9.0.4 och Vista som av någon underlig anledning lagt till dubbla spellistor

av alla plattor i iPod.

När jag på det klassiska viset först trycker lås på/lås av och sedan trycker ned

pause + mitten knappen på iPod för att restora den händer ingenting. Samma

spellistor som förut.

Nästa steg var att installera iTunes ver 7.6.029 och sedan formatera om iPod

därifrån så hänger sig skiten. Oavsett om jag jackar in iPod före eller efter jag

startat iTunes (dom vill tydligen bara sälja mp3 via iStore på 128 bits upplösning,

lycka till) och inte återställa factory settings.

Min fråga till Apple är om det finns något annat hokus-pokus variant för att återställa

min iPod eller om man vill att jag ska gå och köpa en ny G5 ?

Betr dubbla spellistor har jag åkt på det tidigare efter att ha installerat ert fantastika

iTunes med Anapod installerat (tidigare version).

Kanske dags för Apple att överge XML junket och skriva om spelhanterarprogramet iTunes.

Som mest känns som ett kommersiellt jippo för mp3 handlarna iStore. För på

Vista fungerar det riktigt illa. Och då pratar vi riktigt riktigt illa för Vista som man

påpekar att det ska fungera klockrent på, iTunes alltså.

Jag tror nog Apple bör ta sig en funderare. För Apple lär nog jag aldrig mer tjacka.

Har en Creative Zenworks spelare som fungerar. Men varför ska Apple hålla på med

sitt tänk och hokus-pokus lösningar för en sån simpel sak att återställa en mp3 spelare ?

När det inte fungerar i Windows Vista som man lovar ?

Var inne på att köpa en power Mac för studiobruk men blev avrådd, istället åkte jag

på strul med iPod där man måste köpa tredjeparts program för att kunna hantera normalt

dessutom.

Inget ont om Apple. Min bror kör powermac och har tre iPod. Men själv så kör jag Sonar 7 och

att köra Sonar 7 virtuellt är nog rena rama skräckhistorien om man gämnför med iPod.

PS: Brollan kör Digital Preformer som bara finns för Mac.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa steg var att installera iTunes ver 7.6.029 och sedan formatera om iPod därifrån så hänger sig skiten. Oavsett om jag jackar in iPod före eller efter jag startat iTunes
Ehm, jag kan nog sätta en summa pengar på att det är ditt Anapod-program som sabbar upp.

Varför beskylla Apple och iTunes?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...