Jump to content
Annons

Norrköpings nya stora!


ljudsnubben

Recommended Posts

Hallå alle'sammans!

Jag heter Per och är multiinstrumentalist. Spelar bas i bandet Lydia, annars har jag spelat trummor hela mitt liv så det är väl ändå mest min grej måste jag säga. Kolla in www.lydia.nu

Skulle vilja passa på o presentera mitt musikhus i Norrköping på drygt 430kvm. Där finns min studio som är en av landets finaste gamla dansbandsstudio. (det hette visst CWC förut) Grymma lokaler måste jag säga. Under taket har jag också Herr Janson med sitt Pregalrecords och sin masteringsstudio. Han pressar också upp skivor som han gör reklam om i studiotidningen. Sen finns det ett bandmerchendise företag vid namnet Stoneharddesign som trycker allt på allt till Band, musiker etc. Det finns två replokaler, ett fint kök, badrum mé dusch och förvaringsutrymmen!

Jag är ingen datasnubbe direkt så jag kommer behöva tonvis med hjälp av er. Det känns ändå tryggt. Vissa verkar ju nästan bo på forumet.

Jag kör cubase4 på en nyinförskaffad Racktone Halle4 musikdator. Det är ett as vad gäller prestanda (sa tillverkaren) jag tycker nästan det varit ett as på andra sätt. MEN NI FINNS JU!! O det är tusen gånger bättre än en högfärdig gubbe som står och lovar livstids service. Ja ja, så dålig är den inte. Men med tanke på priset...

Ska inom kort starta en enorm tråd om trummor, val av skinn, stämmnings tips, olika träslag och dess ålder, lite ackrylset etc etc. Jag och en go'vän ska göra en instruktionsvideo om allt detta är det tänkt så det kanske kommer upp en och annan snutt o glo på.

MVH/Pera

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...