Jump to content
Annons

Passande Trumljud i Battery


Adde

Recommended Posts

Undrar om det är nån som vet schyssta trum-paket till battery. Vill ha ganska brett register. Lirar lite blandat, mestadels metallica och DT typ av musik men det händer även att det spelas in äldre rock och riktigt pinsamma ballader.

Undrar också om det är nån som vet hur det funkar i Battery med "digitala" trummor. Har ett par Yamaha DTXpress-2:er men jag får inte hi-haten pedalen att funka i mellanlägena. Finns det nått sätt att blanda flera celler via en midi signal? Eller kanske ändra nått med lagren på Pedalens ingång. Låter så jävla illa med fullt stängd till fullt öppen Hi-Hat och vice versa.

Vill ju självklart ha kvar Pedalljudet samtidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Många talar bra om Drumkits from Hell, så det kan vara värt att kolla in. Annars tycker jag Studio Drums funkar helt ok. Handlar mycket om hur väl man programmerar dem och tweakar lite för att få det ljud och den känsla man vill ha.

Hur fungerar din pedal? Alltför ofta skickar pedalerna bara två lägen, dvs öppen och stängd och det är inte helt lätt att göra ett samplingsbibliotek som täcker in hela spektrat av hihat-öppningar. Det skulle krävas kanske minst ett tiotal lager med velocitetslager för varje lager, om du förstår vad jag menar.

Du kan alltid pilla med det i efterhand om du orkar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle själv rekommendera Drumkits from Hell, det bör passa bra till den musik du verkar vara inne på. Om du har en kraftfull dator med minst 1 gb RAM kan uppföljaren till Drumkits from Hell, DFH Superior, vara värd att kolla upp. Det levereras dessutom med sitt eget VSTi. Besök www.toontrack för mer information.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar så mycket för svar...jag vet inte riktigt när det gäller lägena i pedalen, måste konsulera manualen, men det borde vara finnas "mellanlägen" för det funkar i synthen som följde med. Ska ta en flukt i Battery manualen oxå....ganska ny på det...ingen som vet om det finns några tutorials eller liknande nånstans?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...