Jump to content
Annons

sökes samarbetspartners (soft pop, indie, "barock-pop")


uberflash

Recommended Posts

Hej.

Jag är en kille, 24 år och kommer ifrån Karlstad-trakten.

Jag spelar piano/synth och trumpet och i nuläget skapar jag musik genom soundfonts och jag arbetar i Logic (PC).

Jag börjar inse att det mer eller mindre omöjligt att få tag på likasinnade häromkring och försöker härmed hitta er på nätet istället. Jag efterlyser följande:

- sångare (helst man, i min ålder och gärna en ljusare stämma, helst flera, stämsång är fint!)

- gitarrist (främst akustisk)

- trumslagare

- eller helt enkelt en partner som bidrar med den kreativa processen.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska kalla min musik mer än att det är pop. Jag har tendens att använda mig av många orkestrala ljud (stråkar, blås och orgel) och att få det låta rätt soft samtidigt som jag vill förmå mig att göra lite mer udda arrangemang. Genom att få med riktiga instrument (alltså sång, trummor o gitarr) vill få till en mer dynamisk vibe och få mer ”hela” låtar.

Influenser: Bee Gees (ca 1966-73), 60-talsmusik som kan placeras in under genren sunshine pop alt. soft pop (exempel på bandnamn The Left Banke, Sagittarius och The Mamas & The Papas) och psych av det poppigare slaget.

Det går utmärkt att kontakta mig för att få lite samples av låtar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 månader senare...
Hej.

Jag är en kille, 24 år och kommer ifrån Karlstad-trakten.

Jag spelar piano/synth och trumpet och i nuläget skapar jag musik genom soundfonts och jag arbetar i Logic (PC).

Jag börjar inse att det mer eller mindre omöjligt att få tag på likasinnade häromkring och försöker härmed hitta er på nätet istället. Jag efterlyser följande:

- sångare (helst man, i min ålder och gärna en ljusare stämma, helst flera, stämsång är fint!)

- gitarrist (främst akustisk)

- trumslagare

- eller helt enkelt en partner som bidrar med den kreativa processen.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska kalla min musik mer än att det är pop. Jag har tendens att använda mig av många orkestrala ljud (stråkar, blås och orgel) och att få det låta rätt soft samtidigt som jag vill förmå mig att göra lite mer udda arrangemang. Genom att få med riktiga instrument (alltså sång, trummor o gitarr) vill få till en mer dynamisk vibe och få mer ”hela” låtar.

Influenser: Bee Gees (ca 1966-73), 60-talsmusik som kan placeras in under genren sunshine pop alt. soft pop (exempel på bandnamn The Left Banke, Sagittarius och The Mamas & The Papas) och psych av det poppigare slaget.

Det går utmärkt att kontakta mig för att få lite samples av låtar!

Hej skicka gärna nån låttill

thomasberglund_3@hotmail.com

MVh Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...