Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag undrar vad ni tycker om Mixningen och hur man skulle kuna Mastra detta Demo t.ex ? Eller om någon kanske kan göra det ?

Annons
Postat

Tycker att det lät bra. Jag är inte insatt i stilen, men det jag saknade var lite mer botten i musiken. Mer exakt, lite mer botten på stråken som ligger i början, absolut inte mycket utan bara mellan +1-+2 db. Sedan saknade jag en tyngd i produktionen. Kanske skulle en subbas på ettan göra susen för att få ner musiken i golvet. Annars tyckte jag det lät bra. Kan gott tänka mig detta i nästa fast and the furious filmen 🙂

MVH

Anders

vizay (oregistrerad)
Postat

mixningen låter ok om man kollar på det materialet som finns. Sen uppkommer ett problem om du frågar mig och det är att allt under 62ish hz verkar rätt hårt beskuret vilket gör att det inte riktigt blir den tyngt i materialet som skulle kunna lyfta det ett snäpp.

mastringsmässigt så ska jag vara ganska krass, det finns ingenting man kan göra i mastringen för det verkar redan mastrat. Det ser väldigt mycket ut som att allt är kört genom en brickwall limiter redan för i "refrängen" peakar allt mer eller mindre på 0 vilket gör det omöjligt att utföra vidare mastring.

Däremot låter det helt okay ur brickwallperspektiv.

Men se till att hämta upp bottenregistret så den där riktiga tyngden infinner sig och jobba sen därifrån.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.