Jump to content
Annons

X-Y controller på nexus


Life

Recommended Posts

Annons
Hur kan man göra detta? om det ens går.

testade att lägga till nexus i mixern och lägga på X-Y controllern där men det gick inte.

Finns det nått annat sätt att uppnå ungefär samma effekt?

inte helt säker (har inte FL på denna datorn) men jag är ganska säker på att det finns en X-Y Controller i Mixern gör det inte? där till höger

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan man göra detta? om det ens går.

testade att lägga till nexus i mixern och lägga på X-Y controllern där men det gick inte.

Finns det nått annat sätt att uppnå ungefär samma effekt?

Vadå menar du? Vill du linka en knob till x-y controller eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan man göra detta? om det ens går.

testade att lägga till nexus i mixern och lägga på X-Y controllern där men det gick inte.

Finns det nått annat sätt att uppnå ungefär samma effekt?

inte helt säker (har inte FL på denna datorn) men jag är ganska säker på att det finns en X-Y Controller i Mixern gör det inte? där till höger

mja det var nog detta jag testa. La till Fruity X-Y Controller på FX slot's:ena)

Testa att gå in På Generators och leta upp nått i stil med X-Y eller dyligt, jag har gjort på detta sättet i Nexus fasst då när det gällde Cut-Off effekt. Funkade bra, men detta är en mindre chansning från min sida, !

Hittade inget där

Hur kan man göra detta? om det ens går.

testade att lägga till nexus i mixern och lägga på X-Y controllern där men det gick inte.

Finns det nått annat sätt att uppnå ungefär samma effekt?

Vadå menar du? Vill du linka en knob till x-y controller eller?

på synten Sytrus (som följer med FL) så finns det en X-Y controller på Main fliken. Den effekten som blir på ljuden är jag ute efter. Så man kan panera mellan dovt och klart ljud med automation clip

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan man göra detta? om det ens går.

testade att lägga till nexus i mixern och lägga på X-Y controllern där men det gick inte.

Finns det nått annat sätt att uppnå ungefär samma effekt?

inte helt säker (har inte FL på denna datorn) men jag är ganska säker på att det finns en X-Y Controller i Mixern gör det inte? där till höger

mja det var nog detta jag testa. La till Fruity X-Y Controller på FX slot's:ena)

Testa att gå in På Generators och leta upp nått i stil med X-Y eller dyligt, jag har gjort på detta sättet i Nexus fasst då när det gällde Cut-Off effekt. Funkade bra, men detta är en mindre chansning från min sida, !

Hittade inget där

Hur kan man göra detta? om det ens går.

testade att lägga till nexus i mixern och lägga på X-Y controllern där men det gick inte.

Finns det nått annat sätt att uppnå ungefär samma effekt?

Vadå menar du? Vill du linka en knob till x-y controller eller?

på synten Sytrus (som följer med FL) så finns det en X-Y controller på Main fliken. Den effekten som blir på ljuden är jag ute efter. Så man kan panera mellan dovt och klart ljud med automation clip

Ja det är ju en vanlig modulation. Det kan man lätt fixa i mixern.

Skicka nexus till ett FX slot i mixern.

Lägg till en Love Phiter.

Klart. (du kan bläddra med bland massa olika effekter)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Kanske jag som har en gammal version, men ifall jag gör ett automation clip på X-Y controllern i Sytrus, via last tweaked parameter (finns det något annat sätt?) så blir det antingen x eller y. Vilket egentligen är ganska logiskt, efter som man skulle behöva ett tredimensionellt autoclip för att kontrollera en X-y controller över tid. Eller två stycken. Vilket är rätt lätt gjort. Varför gör du förresten inte bara två autoclip som kontrollerar de parametrar du önskar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...