Jump to content
Annons

Gearbox i cubase


tightflesk

Recommended Posts

Tjena! jag köpte en Toneport Ux 2 för att kunna spela itne gitarr hemma med cubase

och med följde programet gearbox, men ajg vill juh använda det med cubase, och det verkar itne fungera utan nån gearbox plug-in uppgradering som kostar 2000kr som jag helst vill slippa köpa, så måste man köpa den lr ska den ha följt med på nått sätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
mmm det funkar inte kommer inte upp nån vts plug in grej

kan du vara mer specifik typ berrätta exact hur jag ska göra, jag har uppdaterat alla grejer har gearbox 3.5 och har startat det och jag hör ljud hur gör jag nu för att spela in det i cubase

Du måste ställa in din Toneport i cubase. Finns nånstans i inställningarna. Från början är bara ljudkortet inställt. Du måste alltså säga åt programmet att den ska spela in från toneporten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni snackar om olika saker verkar det som.

Gearbox PLUGIN ingår inte om du köper Toneport. Så om du vill använda gearboxen som vst-plugin i cubase och kunna ändra ljud även efter inspelningen måste du köpa den separat.

Gearbox som standalone ingår däremot men den gissar jag att du fått igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

mmm det funkar inte kommer inte upp nån vts plug in grej

kan du vara mer specifik typ berrätta exact hur jag ska göra, jag har uppdaterat alla grejer har gearbox 3.5 och har startat det och jag hör ljud hur gör jag nu för att spela in det i cubase

Du måste ställa in din Toneport i cubase. Finns nånstans i inställningarna. Från början är bara ljudkortet inställt. Du måste alltså säga åt programmet att den ska spela in från toneporten.

Precis... så starta gearbox och cubase. Tryck på F4 i Cubase välj sedan fliken Outputs och ställ in ASIO TonePort UX1/2 som Audio Device, ta sedan Inputs och gör om samma procedur. Och ytterligare en gång under fliken "Studio". Sedan stänger du ner den rutan och går in på Devices och Device Setup där du klickar på VST Audiobay; där väljer du ASIO TonePort UX1/2 som Master ASIO Driver. Sen klickar du på OK.

Allt är klart. Kör hårt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...