databoxen (oregistrerad) Postat 24 december 2007 Postat 24 december 2007 Tjena alla! Är det normalt att ljudet från EMG81/85 låter lite "rundare" och "mjukare" än t.ex Seymour duncan mickar? (Jag förstår om denna fråga är något svår att svara på med alla olika tolkningar och smaker som finns). Känns som SD mickar i de flesta fall låter "hårdare" eller "vassare" än EMG. Köpte nyligen en Jackson med EMG81/85, jag är ovan vid soundet av dessa mickar, inte så att jag är missnöjd, bara ovan, kanske vänjer sig efter en tid?
Bbenderman Postat 24 december 2007 Postat 24 december 2007 Tjena alla! Är det normalt att ljudet från EMG81/85 låter lite "rundare" och "mjukare" än t.ex Seymour duncan mickar? (Jag förstår om denna fråga är något svår att svara på med alla olika tolkningar och smaker som finns). Känns som SD mickar i de flesta fall låter "hårdare" eller "vassare" än EMG. Köpte nyligen en Jackson med EMG81/85, jag är ovan vid soundet av dessa mickar, inte så att jag är missnöjd, bara ovan, kanske vänjer sig efter en tid? [/quote Hur ska man beskriva EMG. Svårt när de inte är specielt bra på något utom att vara brummfria Opersonliga Dansbands mickar. Det är inget Rockenroll ur EMG. Seymour duncan mickar är mycket roligare att spela med. Som du skriver är det väldigt svårt att beskriva sound.
Bulldozer Postat 24 december 2007 Postat 24 december 2007 (redigerat) Hur ska man beskriva EMG.Svårt när de inte är specielt bra på något utom att vara brummfria Opersonliga Dansbands mickar. Har man ingen personlighet i sig själv så är det klart att gitarrspelandet låter opersonligt, men det har väl du ingen erfarenhet av? Redigerat 24 december 2007 av Bulldozer
basshole Postat 24 december 2007 Postat 24 december 2007 EMG är perfekta mickar när man vill åt den där snygga, opersonliga, getingaktiga symaskinsdisten!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.