Jump to content
Annons

Audio mix down

oloan808 (oregistrerad)

Recommended Posts

oloan808 (oregistrerad)
Postat

Vad har hänt? När jag gör en audio mixdown är allt väldigt basigt i jämförelse med hur den låter i cubase. varför? vad gör jag åt detta=?

Annons
Postat
Vad har hänt? När jag gör en audio mixdown är allt väldigt basigt i jämförelse med hur den låter i cubase. varför? vad gör jag åt detta=?

Har du kollat så du inte har eq:n inkopplat i winamp (eller vad det nu är du använder)? Ett ganska vanligt fel, som jag själv råkat ut för ett hundratal gånger.

oloan808 (oregistrerad)
Postat

Är inte det. Har alltid funkat annars, fattar inte var det är nu

Har du kollat så du inte har eq:n inkopplat i winamp (eller vad det nu är du använder)? Ett ganska vanligt fel, som jag själv råkat ut för ett hundratal gånger.

Postat

Du använder samma ljudkort till Cubase som övriga ljud?

När jag precis införskaffat mitt M-audio Delta-kort blev det bara associerat till Cubase, sedan låg datorns förinbyggda kort kvar och körde övriga ljud såsom Winamp. Det ska man ju plocka väck, alltså köra samma ljudkort på allting.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.