Jump to content
Annons

Hårdvara som går med reason?


scen

Recommended Posts

Tjena!

Jag har en midikeyboard här hemma och den funkar ju finfint att använda i reason. Vore kul att veta vad mer man kan koppla till det om det ens går? Har inte så stor koll än så länge men det artar sig. Ni kanske har några tips på vad man bör införskaffa sig för att få ut det mesta av programmet?

😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

midikontrollenheter funkar finfint.. allt som har midi ut.

reason kan inte skicka midisignaler dock.. vet inte hur det är med 4an dock.

men de flesta kontrollytor som sagt dåva...

kolla in behringers bcf2000 (tror jag den heter!) kostar inte många slantar ny, med motoriserade reglar med vettu!

Link to comment
Dela på andra sajter

M-Audio Axiom 61, keyboard med en massa kontrollers och framför allt trumpads. Funkar kanon med Reason.

Tre i en alltså... En sån eller tre "basicprylar" löst, vad tror ni? Känns ju som att lösa grejer har högre standard tycker i alla fall jag. Men det är bara en känsla av att det brukar vara så men jag vet inte riktigt... nu när jag tänker efter har jag inga exempel.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
M-Audio Axiom 61, keyboard med en massa kontrollers och framför allt trumpads. Funkar kanon med Reason.

Tre i en alltså... En sån eller tre "basicprylar" löst, vad tror ni? Känns ju som att lösa grejer har högre standard tycker i alla fall jag. Men det är bara en känsla av att det brukar vara så men jag vet inte riktigt... nu när jag tänker efter har jag inga exempel.

Det enda jag skulle vilja ha mer av är faktiskt 8 pads till så man får 16 stycken.

Visst kan man ha separata delar, en med reglar, ett keyboard, en med trumpads.

Jag ser ingen fördel med det rent arbetsmässigt.

Jag tycker det är bättre att ha allt samlat på keyboarden då kan man ratta samtidigt som man spelar.

Link to comment
Dela på andra sajter

M-Audio Axiom 61, keyboard med en massa kontrollers och framför allt trumpads. Funkar kanon med Reason.

Tre i en alltså... En sån eller tre "basicprylar" löst, vad tror ni? Känns ju som att lösa grejer har högre standard tycker i alla fall jag. Men det är bara en känsla av att det brukar vara så men jag vet inte riktigt... nu när jag tänker efter har jag inga exempel.

Det enda jag skulle vilja ha mer av är faktiskt 8 pads till så man får 16 stycken.

Visst kan man ha separata delar, en med reglar, ett keyboard, en med trumpads.

Jag ser ingen fördel med det rent arbetsmässigt.

Jag tycker det är bättre att ha allt samlat på keyboarden då kan man ratta samtidigt som man spelar.

EDIROL PCR-A30 funkar toppen

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...