AstaSlash Postat 22 november 2007 Postat 22 november 2007 Hej! Jag snackade med en kille med ganska proffsig studio idag och frågade hur han får mixern syncat i cubase? Alltså att han har alla kanaler separat i cubase och kan höja och sänka volymen i mixern. Han sa at han först kopplar mixern till ljudkortet och sen tillbaks(?) och sen gör allt i mixern. men han hade det ju i cubase? Fattade egentligen ingenting och han inte fråga något mer men jag tänkte nån kunde svara här? Jag förstår om ni inte förstår frågan men men , fråga om frågan isåfall ! Tack på förhand ! 😎
Magnetic Postat 22 november 2007 Postat 22 november 2007 Tjena Menar du så att han använder Cubase som en gammal hederlig bandspelare...? Varje kanal i Cubase har då en egen utgång på ljudkortet som går in i en separat kanal (tape return ingång) på mixerbordet. Varje kanal på mixerbordet har i sin tur en separat utgång (tape out jack) som kopplas eller patchas in i ljudkortet. Visst kan man klara sig utan mixer, men det kan vara så att det speciella mixerbordet färgar ljudet på ett trevligt sätt som han tycker om. // Klas Hej! Jag snackade med en kille med ganska proffsig studio idag och frågade hur han får mixern syncat i cubase? Alltså att han har alla kanaler separat i cubase och kan höja och sänka volymen i mixern. Han sa at han först kopplar mixern till ljudkortet och sen tillbaks(?) och sen gör allt i mixern. men han hade det ju i cubase? Fattade egentligen ingenting och han inte fråga något mer men jag tänkte nån kunde svara här? Jag förstår om ni inte förstår frågan men men , fråga om frågan isåfall ! Tack på förhand ! 😏
AstaSlash Postat 23 november 2007 Trådstartare Postat 23 november 2007 (redigerat) Jaha då förstår jag ! tack för hjälpen. men gör alla så eller hur gör man annars för att få kanalerna på det viset ? svindyra mixerbord eller? Redigerat 23 november 2007 av AstaSlash
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.