Akalik Postat 22 november 2007 Postat 22 november 2007 Ăr det nĂ„gon hĂ€r som har erfarenhet av att handla musikinstrument via ebay och vill berĂ€tta om sina erfarenheter? Jag Ă€r rĂ€tt nyfiken hur det Ă€r med fraktkostnad frĂ„n olika lĂ€nder i Europa och USA. Om tull har krĂ€vts osv!? Ă€r det med andra ord vĂ€rt att köpa via ebay med frakt osv dĂ„ priserna Ă€r sĂ„ mycket lĂ€gre Ă€n i sverige.
Memphis Postat 22 november 2007 Postat 22 november 2007 (redigerat) Jag har inte köpt pÄ ebay eller frÄn andra lÀnder men vad vÀnner som gjort det har sagt sÄ tillkommer tydligen svensk skatt pÄ cirka 25% tillkommer, plus tullavgift. SÄ om det i slutÀndan blir sÄ mycket billgare vet jag inte. /M Redigerat 22 november 2007 av Memphis
Magpie Postat 23 november 2007 Postat 23 november 2007 Ăr det nĂ„gon hĂ€r som har erfarenhet av att handla musikinstrument via ebay och vill berĂ€tta om sina erfarenheter? Jag Ă€r rĂ€tt nyfiken hur det Ă€r med fraktkostnad frĂ„n olika lĂ€nder i Europa och USA. Om tull har krĂ€vts osv!? Ă€r det med andra ord vĂ€rt att köpa via ebay med frakt osv dĂ„ priserna Ă€r sĂ„ mycket lĂ€gre Ă€n i sverige. FrĂ„gan har besvarats mĂ„nga gĂ„nger. AnvĂ€nd forumets sökfuntion sĂ„ hittar du massor med bra tips angĂ„ende Ebay.
saverman Postat 24 november 2007 Postat 24 november 2007 Jag har handlat riktigt mycket pÄ Ebay. FrÀmst ljudkort men mycket bildelar oxÄ, frÄn Usa, europa och Asien. Ingen tull inom EU-lÀnder men dollarn Àr toklÄg sÄ handla pÄ ifrÄn USA! Det du kan göra för att slippa tull Àr antingen att be dom skriva ner vÀrdet pÄ paketet eller att dom skriver "Warrenty replacement" pÄ paketet sÄ gÄr det förhoppningsvis igenom som garantiÀrende.
martinm Postat 24 november 2007 Postat 24 november 2007 Det finns inga fasta kostnader för frakt utan det kan variera frĂ„n fall till fall. MĂ„nga sĂ€ljare anger kostnad för frakt till olika lĂ€nder. Kontakta annars sĂ€ljaren för att ta reda pĂ„ fraktkostnaden. Som sagt ingen tull inom EU men rĂ€kna inte med att slippa tull och moms om du handlar frĂ„n USA. đ±
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.