Jump to content
Annons

Bilda ett låtskrivarteam över Internet


YellowStudio

Recommended Posts

Jag tänker mig att vi är tre fyra stycken som arbetar tillsammans och bollar idéer och producerar demos tillsammans. Samarbetet kommer att ske över Internet. Själv är jag amatör i dagsläget men ägnar som många andra här mycket tid åt musiken och har som målsättning att arbeta mer med den. Är du intresserad så skriv ett pm.

Med vänlig hälsning

Lindpop

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...
Det kan nog vara lite olika. Främst inom pop, dance och r&b. Det är väl också lite beroende på vilka kompetenser teamet kommer att ha. det får vi väl helt enkelt diskutera.

Hej!

Jag är själv lite amatör/hobbyproducent men som fått god kritik på de låtar jag skrivit hittills. De faller nog mest inom pop/rock/radio/melodifestival - hållet. Mitt band har en låt med i melodifestivalen bl.a Har lirat piano sedan jag var 3 och har nära på ett "perfekt" gehör. Förutom det så har jag samlat på mig en stor hög erfarenhet av liveframträdanden och är ganska musikaliskt bred.

Jag vet inte riktigt vad jag själv söker, men det kunde nog absolut ge något att ha samarbeten och bolla idéer. Hur det fungerar över internet har jag hittills ingen egen erfarenhet av, men det vore kul att testa.

Jag har en studio med möjligheter att lägga sång, bas, gitarr, piano och kontakter med ex sångerskor om det skulle behövas. Vore kul att testa, trots att man lätt tar sig vatten över öronen...

/Robin

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
AlienDealer (oregistrerad)

Låter absolut intressant. Jag gör en intresseanmälan 🙁

Jag spelar gitarr förresten. Helst elektriskt 🙂

Kitte

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är också gärna med. Jag har inte lika mycke erfarenhet som en del andra men sitter i studion 9/10 lediga timmar. Har fått mycket bra kritik på alla mina produktioner den senaste tiden men har aldrig tagit steget att försöka nå ut till marknaden och tjäna pengar. Jag kan ju dock erkänna att jag inte har mycket erfarenhet av mixning av sång, så det är väl min största avigsida. För att väga upp den nackdelen har jag dock väldigt bra rytm, taktkänsla, är snabbjobbad, service minded och har en känsla för vad som låter rätt och inte.

Sysslar i dagsläget mestadels med house men lyssnar på det mesta så det ska inte vara några som helst problem.

Har en komplett liten hemmastudio som endast saknar sångmic (eftersom jag iallafall inte kan sjunga.) och kan här spela in klaviatur, bas och gitarr. Har även en inspelningslokal med pa anläggning, trumset, bas och gitarrförstärkare (för ett värde uppemot 22 tusen kronor) och har micar till samtliga grejer.

Har drygt 2 års erfarenhet av gitarr och bas spelande.

Jaja, det var väl min CV. 😆

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Jag är också gärna med. Jag har inte lika mycke erfarenhet som en del andra men sitter i studion 9/10 lediga timmar. Har fått mycket bra kritik på alla mina produktioner den senaste tiden men har aldrig tagit steget att försöka nå ut till marknaden och tjäna pengar. Jag kan ju dock erkänna att jag inte har mycket erfarenhet av mixning av sång, så det är väl min största avigsida. För att väga upp den nackdelen har jag dock väldigt bra rytm, taktkänsla, är snabbjobbad, service minded och har en känsla för vad som låter rätt och inte.

Sysslar i dagsläget mestadels med house men lyssnar på det mesta så det ska inte vara några som helst problem.

Har en komplett liten hemmastudio som endast saknar sångmic (eftersom jag iallafall inte kan sjunga.) och kan här spela in klaviatur, bas och gitarr. Har även en inspelningslokal med pa anläggning, trumset, bas och gitarrförstärkare (för ett värde uppemot 22 tusen kronor) och har micar till samtliga grejer.

Har drygt 2 års erfarenhet av gitarr och bas spelande.

Jaja, det var väl min CV. 😉

Hej är med intresserad...sjunger lite granna mm :)spelar dom flesta instrumenten 🙂

hör av dig på

thomasberglund_3@hotmail.com

MVh Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...