Jump to content
Annons

Spela UPP musik genom Presonus Firebox.


jros

Recommended Posts

Hej! Jävlans bra forum.

En fråga -

Fick hem Macbook Pro häromdagen och köpte ett Presonus Firebox, som är kopplat till en Yamaha förstärkare och två hemstereohögtalare.

Jag undrar hur jag får mina Itunes-låtar att spelas upp genom ljudkortet till stereon och inte genom fjutthögtalarna på MBPn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej! Jävlans bra forum.

En fråga -

Fick hem Macbook Pro häromdagen och köpte ett Presonus Firebox, som är kopplat till en Yamaha förstärkare och två hemstereohögtalare.

Jag undrar hur jag får mina Itunes-låtar att spelas upp genom ljudkortet till stereon och inte genom fjutthögtalarna på MBPn?

Systeminställningar-->Ljud sen väljer du Fireboxen som ditt ljudkort för utljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga till - tar det mer på processorn att köra musiken genom Firewire?

Kan bara inte låta bli. Nästintill allt man behöver veta om FireWire står att läsa här. Ett litet utdrag från texten som ger svaret på din fråga:

"Comparison to USB

Although high-speed USB 2.0 runs at a higher signalling rate (480 Mbit/s) than FireWire 400, typical PC-hosts rarely exceed sustained transfers of 35 MB/s, with 30 MB/s being more typical (the theoretical limit for a USB 2 high-speed bulk transfer is 53.125 MB/s). This is likely due to USB's reliance on the host-processor to manage low-level USB protocol, whereas FireWire automates the same tasks in the interface hardware. For example, the FireWire host interface supports memory-mapped devices, which allows high-level protocols to run without loading the host CPU with interrupts and buffer-copy operations.

 

With FireWire 800, FireWire, which was already slightly faster, is now substantially faster than Hi-Speed USB."

Hoppas detta bidrog med något bra! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...