Jump to content
Annons

Försenad presentation!


Liquid_6

Recommended Posts

Har aldrig riktigt presenterat mig här på forumet och då fler gamla medlemmar verkar ha glömt det men nu börjar med det så tänkte jag göra detsamma.Johnnie heter jag och är 30 år gammal och bor i stockholm.Uppväxt på hårdrock,trash,pop och andra diverse gamla 80 tals band typ peter shilling,industry,wasp,maiden,journey mm.Började spela gitarr när jag var tolv och plinkade även på min gamla casio synt emellanåt.Runt 15 års ålder började jag och en kompis spela lite ihop,jag minns vi satt på rummet med varsin gura och min skräpsynt(minns inte vilken modell)och spela in sjaskiga riff utan förstärkare med bandspelarn på rec samtidigt som polarn growlade på dålig engelska till det.Ett tag därefter startade vi vårat första band och hade våran första spelning på en fritidsgård.Efter ett år med det bandet började vi bli mer seriösa och startade ännu ett band med helt nya medlemmar under namnet funeral mist som vi spelade med på olika ställen i stockholm.Har även lirat ett tag med bandet thyrfing men fick kicken pga av bristande engagemang.Började bli intresserad av elektronisk musik runt 96-nån gång men hade aldrig råd att köpa egen synt tyvärr utan fick nöja mig med att spela på en korg m1 på gymnasiet efter stängningstid.Gör i dagens läge mest elektronisk musik samtidigt som jag försöker bli bättre på att mixa.Har en dröm om att få släppa min musik en dag(om jag bara gör klart låtarna)och kanske tjäna in nån slant då och då på det ochså,men det viktigast av allt för mig är att kunna beröra nån med musiken dock.Skulle ju kunna skriva hur mycket som helst mer men det får räcka såhär 😮 Hare bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hm..känner igen det där, pendlade mellan metall och plippplopp för om åren. Skönt att man nu är så gammal att man kan gilla båda samtidigt!

Got that right!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...