Jump to content
Annons

U2 Tower


KillwithSkill

Recommended Posts

tower128.jpg

"Rockbandet U2 planerar att bygga den högsta byggnaden på Irland som en hyllning till sig själva. U2-tornet ska bli 120 meter högt och innehålla en inspelningsstudio.

 

Bono och hans band ska jobba i en äggformad studio högst upp i skyskrapan som ska bli Irlands högsta. Byggnaden ska heta The U2 Tower och beräknas kosta 1,9 miljarder kronor. Skyskrapan ska byggas i Dublins hamnområde, där bandmedlemmarna kommer från.

 

Studio högst upp

Skrapan kommer att bestå av lägenheter och högst upp ska en inspelningsstudio finnas där bandet kan husera. Lägenheterna beräknas kosta runt 13 miljoner kronor.

 

Hjälpt att designa

Bono, The Edge, Larry Mullen och Adam Clayton har hjälpt arkitekten Norman Foster, mest känd för Gherkin-byggnaden i London, att designa det 120 meter höga tornet.

 

Klar 2011

Dublins hamndistrikt är ett nedgånget område och U2-skrapan hoppas kunna höja stadsdelens status och främja en upprustning. Konstruktionen av tornet ska påbörjas nästa år och skrapan väntas vara klar 2011, skriver The Guardian."

Källa: TV4 nyheterna / guardian.co.uk

Nån som ska boka in sig nån timme? 😉🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

kan tänka mig att det är läskigt inspirerande att ha studio så högt upp o kunna titta ut över irland.. 🙂

jag skulle vilja jobba där!! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, man kan ju hoppas på att det går en åskledare ner till marken. Kan ju inte vara kul å sitta där uppe och göra ett gitarrpålägg så smäller blixten ner. Dels skulle jag skita på mig, en rutten tagning (eller oxå förbannat bra för den delen 😉 ) Men värst så skulle det inte vara kul om det stank bränd backelite efter smällen. Pottar nersmällta, sneda reglar. Kex av hårddiskar osv. 🙂

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...