Jump to content
Annons

Roland D70, problem.


pellman

Recommended Posts

Hej, jag har haft en Roland digitalsynth av märket D70 i några år men den har på senasre tid kapsejsat mer och mer. jag tror att det är själva programvaran eller något som har pajat för att menyerna och det digitala löper amok varje gång jag försöker sätta på synthen, och den är just nu helt omöjlig att spela på.

Någon som vet vad det kan vara för fel, och vad detta skulle kosta att ev. reparera (om det ens går)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har du bytt batteri?

Öhh, nej. Visste inte ens att den hade ett batteri men läste precis "If your unit is displaying Error Messages, if the LCD display is acting erratically, or if your sounds, presets, and sequences are not available, it most likely is being caused by an old battery."

Tack för tipset, jag är ganska grön vad gäller synthar, men vet du var man kan få tag på något?

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta halvgamla synthar har ett sånt där vanligt litet platt "klockbatteri", så kolla manualen och sedan clas ohlson eller dylikt... 🙂

Smart! Läste att batterier borde bytas med intervaller på några år, misstänker att mitt exemplar har haft samma sedan 1990...hur som helst köpte jag den begagbad utan manual och har fortfarande inte lyckats hitta någon på internet...nåt tips?

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta halvgamla synthar har ett sånt där vanligt litet platt "klockbatteri", så kolla manualen och sedan clas ohlson eller dylikt... 🙂

Smart! Läste att batterier borde bytas med intervaller på några år, misstänker att mitt exemplar har haft samma sedan 1990...hur som helst köpte jag den begagbad utan manual och har fortfarande inte lyckats hitta någon på internet...nåt tips?

De flesta manualerna går att få tag på

Roland US

Tror det är så att man måste bli medlem innan man kan logga in på support sidorna.

// Klas

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Det är bara att skruva loss undersidan. Man behöver fullladdad skruvdragare för det är många skruvar. Sedan sitter den väldigt rakt på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipsen!

Problemet är att jag inte lyckas logga in på US-Roland sidan eftersom de kräver att amerikanskt telefonnummer av mig...verkar inte att gå att skriva in lite random siffror heller.

Jag har däremot märkt att folk saluför nya batterier via eBay, så jag försöker nog den vägen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...