Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena

Sitter idag med PC Pro Tools M-Powered + M-audio FireWire 1814 och tycker bara

att allt krÄnglar hela tiden. Tydligen verkar ljudkortet gÄtt sönder sÄ det ska skickas

tillbaka till ÄterförsÀljaren. Kom samtidigt pÄ att jag för mÄnga mÄnga Är sedan jobbat med

Cubase dock bara midi. Min frÄga Àr nu om det Àr vÀrt att byta till Cubase? Vilken version

ska man satsa pÄ dÄ? Vi ska spela in en platta med vÄrat band och behöver kanske

30-35 kanaler per lÄt. Och hur Àr det med plugins i Cubase? Vi har ju köpt en del

plugins till Pro Tools som har kostat en del. Hur Ă€r pluggarna i Cubase? Är dom

bra eller Àr dom mest till för att leka med i början? Finns ju en hel del intressanta

ljukort man kan kolla pÄ istÀllet för Digidesigns och M-audios om man skaffar Cubase.

SÄ jag stÄr i vÀgskÀlet mellan Digi 003 Rack eller nÄgot annat typ Fireface 800 med Cubase

som jag fick tips om idag. Tips och vĂ€gledning önskas! 😊 Vad Ă€r nackdelarna och vad Ă€r fördelarna?

Annons
Postat

i Àrlighetens namn skulle jag vÀl kunna rekomendera Cubase pÄ sina egenskaper som sequencer och editeringsprogram. men vette fan om jag kan sÀga det samma om deras medföljande pluggar.. dom e bara i vÀgen. jag köpte cubase 4 och trodde det skulle vara riktigt bra grejer men det vart inte sÄ. kan bara referera till mig sjÀlv som tröttnat pÄ steinbergs tjafs och kommer sjÀlv inom kort inköpa en mac och logic studio. mer valuta för pengarna helt enkelt.

lycka till 😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.