evilrocker Postat 29 september 2007 Postat 29 september 2007 Tjena Sitter idag med PC Pro Tools M-Powered + M-audio FireWire 1814 och tycker bara att allt krĂ„nglar hela tiden. Tydligen verkar ljudkortet gĂ„tt sönder sĂ„ det ska skickas tillbaka till Ă„terförsĂ€ljaren. Kom samtidigt pĂ„ att jag för mĂ„nga mĂ„nga Ă„r sedan jobbat med Cubase dock bara midi. Min frĂ„ga Ă€r nu om det Ă€r vĂ€rt att byta till Cubase? Vilken version ska man satsa pĂ„ dĂ„? Vi ska spela in en platta med vĂ„rat band och behöver kanske 30-35 kanaler per lĂ„t. Och hur Ă€r det med plugins i Cubase? Vi har ju köpt en del plugins till Pro Tools som har kostat en del. Hur Ă€r pluggarna i Cubase? Ăr dom bra eller Ă€r dom mest till för att leka med i början? Finns ju en hel del intressanta ljukort man kan kolla pĂ„ istĂ€llet för Digidesigns och M-audios om man skaffar Cubase. SĂ„ jag stĂ„r i vĂ€gskĂ€let mellan Digi 003 Rack eller nĂ„got annat typ Fireface 800 med Cubase som jag fick tips om idag. Tips och vĂ€gledning önskas! đ Vad Ă€r nackdelarna och vad Ă€r fördelarna?
E.n.T Postat 29 september 2007 Postat 29 september 2007 i Ă€rlighetens namn skulle jag vĂ€l kunna rekomendera Cubase pĂ„ sina egenskaper som sequencer och editeringsprogram. men vette fan om jag kan sĂ€ga det samma om deras medföljande pluggar.. dom e bara i vĂ€gen. jag köpte cubase 4 och trodde det skulle vara riktigt bra grejer men det vart inte sĂ„. kan bara referera till mig sjĂ€lv som tröttnat pĂ„ steinbergs tjafs och kommer sjĂ€lv inom kort inköpa en mac och logic studio. mer valuta för pengarna helt enkelt. lycka till đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.