Jump to content
Annons

equlaizer skala


halloso

Recommended Posts

Annons

Håller med, skulle vara bra med en sådan för oss som har lite dålig koll på det. Och underlätta mixning och mastring. Sökt lite, men inte funnit någon. Jagar vidare och ser vad jag hittar.

__________________________________________________________________

Hittat en intressant sak som kanske inte har så mycket med saken att göra, men ändå

Arbeta med ljud

Här borde man kunna hitta och lära sig en del om ljud i datorn.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla in Lennart Zetterbergs "Ljudinspelningens ABC". Den innehåller en bra beskrivning av EQ och frekvenskaraktäristik för olika instrument. Den funkar, i mitt tycke, överlag bra som referenslitteratur om man är ny på området!

Att ta upp ämnet EQ skulle ju även kunna vara ett tips för en framtida artikel i den eminenta tidningen (Studio) 🙂

Visserligen fel tråd, men i alla fall!

/Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ta upp ämnet EQ skulle ju även kunna vara ett tips för en framtida artikel i den eminenta tidningen (Studio)  🙂 

Visserligen fel tråd, men i alla fall!

/Fredrik

Det var en artikel om EQ i förra numret (dessutom en frekvenstabell ser jag nu). Dock ganska kort och allmänt hållen. I sådana lägen kan det vara bra om det ges tips för ytterligare fördjupning i ämnet i form av länkar och/eller litteratur.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...