Jump to content
Annons

EMU Vista Beta driver


Krokodilen

Recommended Posts

EMUs betadrivisar till VISTA är tydligen tidsbegränsade och slutar fungera efter en viss tid... efter en omstart dök det upp ett trevligt meddelande om att

"EMUs drivisar har passerat bäst före datum och kommer inte att startas. Det är nu säkert att avinstallera dem."

Så satt jag där utan ljud! Nå, jag förde liv i alla fall 😕

En temporär lösning blev att ställa om systemklockan och starta om maskinen. Vipps så funkade drivisarna igen... Gissningsvis så hade EMU tänkt att släppa skarpa drivisar nu (3:e kvartalet) som det står på deras websida. Men ack så fel det blev...

Ggaaahh!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
EMUs betadrivisar till VISTA är tydligen tidsbegränsade och slutar fungera efter en viss tid... efter en omstart dök det upp ett trevligt meddelande om att

"EMUs drivisar har passerat bäst före datum och kommer inte att startas. Det är nu säkert att avinstallera dem."

Så satt jag där utan ljud! Nå, jag förde liv i alla fall 😛

En temporär lösning blev att ställa om systemklockan och starta om maskinen. Vipps så funkade drivisarna igen... Gissningsvis så hade EMU tänkt att släppa skarpa drivisar nu (3:e kvartalet) som det står på deras websida. Men ack så fel det blev...

Ggaaahh!!!

Samma hände mig! 😕

Jag avinstalleraade betadrivisen och installerade den förra officiella (1,82).

Patchmixen ligger kvar som 2.0.

Men de nya funktionerna bland dsp-effekterna försvann.. Får vänta på den officiella 2.0-versionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Dom går ut i april vill jag minnas 🙂

Det jag däremot tycker är bra med uppgraderingen är att man kan fördela upp Linekanaler och ADAT-kanaler i monospår. Lite trögt att det fortfarande står "send to asio host 1/2" etc. när det borde vara en kanal där med.

Hursomhelst fick man ju med ett nytt "skin" till patchmixen, i form av en proteusvariant. Det var ju häftigt 😄

Ännu en omgång med BETA!! drivisar 071220.

Fortfarande inga skarpa 😳

Det är förmodligen samma betadrivisar som tidigare fast med ett nytt bästföredatum. Jag undrar om inte EMU och ICA har nått ihop trots allt?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Vista känns som ett skämt för mig.. Och Mac känns mer och mer som en realitet när det gäller musikdatorer.. För vardagligt surfande så känns http://www.kubuntu.org/ bättre än Vista.. Fast än så länge duger Win XP... Har t.om. skrivit på en lista för att XP ska behållas längre än Microsoft vill.. 😆

Edit: Har man lite stålar och vill fortfarande ha en bra musikdator så kan man ju dessutom ta en titt på http://ubuntustudio.org/ Inte så dåliga grejjer inte 😉

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...