Jump to content
Annons

Addictive Drums - Demon är en gratisplugg ju :)

Recommended Posts

Jortz (oregistrerad)
Postat

Läste om det här och laddade sen ner demon och den har inga underliga ljud var 10e sekund, inga popups om registrering. Helt enkelt en fullt fungerande plugg med ett trumset. Förvisso saknas en del för att göra det komplett och underligt vore väl annars men för att lägga trummor som låter ordentligt bra och är helt gratis så tycker jag att den är mycket fin.

Köper antagligen AD men än så länge har jag den och Nuendos medföljande plugg och dessa spelar absolut inte i samma liga.

Annons
Postat

AD är en av de trevligaste pluggar jag haft med att göra, vad det gäller trummor i alla fall. Plugg o plugg... VSTi då.

Postat

Fruktansvärt enkel och välljudande plugg, men kom med stöd för digitaltrummor nån gång så jag en gång för alla kan skrota EzDrummer och DFHS!

Jortz (oregistrerad)
Postat

Måste väl gå att spela på pads/digitaltrummor och sen mappa midin så den stämmer med AD eller har jag missat något?

Tänkte själv göra så men med ett pad-set som jag satt piezos på och sen kör in dem i en Alesis D4 och sen till datorn, har funkat med andra trum-vstis men jag kanske har missat något.

Postat
Måste väl gå att spela på pads/digitaltrummor och sen mappa midin så den stämmer med AD eller har jag missat något?

Tänkte själv göra så men med ett pad-set som jag satt piezos på och sen kör in dem i en Alesis D4 och sen till datorn, har funkat med andra trum-vstis men jag kanske har missat något.

Ja fast jobbigt värre att hålla på och sitta och pilla i pianorullen efter inspelning, dessutom vill man ju kunna spela med rätt även under inspelningen. Har inte hittat något bra sätt att mappa om trummorna i realtid förutom med en massa meck på modulen. Svårt att få till hihat-controllern dessutom. Inget är ju omöjligt men det vore extremt smidigt om man kunde byta drummaps direkt i pluggen.

Jortz (oregistrerad)
Postat
Ja fast jobbigt värre att hålla på och sitta och pilla i pianorullen efter inspelning, dessutom vill man ju kunna spela med rätt även under inspelningen. Har inte hittat något bra sätt att mappa om trummorna i realtid förutom med en massa meck på modulen. Svårt att få till hihat-controllern dessutom. Inget är ju omöjligt men det vore extremt smidigt om man kunde byta drummaps direkt i pluggen.

Ok, jo.. jag har ju alltid programmerat i D4n när det behövs men visst fasen borde det finnas en enkel drummap (eller åtminstone lätt att göra en?) som man kan använda sig av? Vad har du för digitaltrumset?

Postat

Ok, jo.. jag har ju alltid programmerat i D4n när det behövs men visst fasen borde det finnas en enkel drummap (eller åtminstone lätt att göra en?) som man kan använda sig av? Vad har du för digitaltrumset?

Roland TD-3, kör Logic Pro 7.

Jortz (oregistrerad)
Postat

Ok, Logic är jag inte alls insatt i. Well, du får kämpa med programmering så länge då🙂

musik (oregistrerad)
Postat

Skit utan tomtom.

Enda trummor jag använder.

Postat
Är det nån som har en länk till var man kan tanka demon?...man blir ju nyfiken....

en demo på addictive drums?

Postat
Är det nån som har en länk till var man kan tanka demon?...man blir ju nyfiken....
XLN Audio

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.