Jump to content
Annons

003. Varför är alla emot den?


Scarved

Recommended Posts

Hejsan!

Jag vet att 003'an är lite av en besvikelse vad gäller funktioner och så.

Men varför anser alla att 002'an är så mycket bättre?? Tänkte uppgradera till 003'an inom en snar framtid och tänkte höra allas synpunkter 😉

Sen hade jag en annan fråga, om någon vet, en Mackie Big Knob, är det någon som har provat den? Funderar att köpa en sådan och köra lyssningen igenom.

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hejsan!

Jag vet att 003'an är lite av en besvikelse vad gäller funktioner och så.

Men varför anser alla att 002'an är så mycket bättre?? Tänkte uppgradera till 003'an inom en snar framtid och tänkte höra allas synpunkter ☺️

Sen hade jag en annan fråga, om någon vet, en Mackie Big Knob, är det någon som har provat den? Funderar att köpa en sådan och köra lyssningen igenom.

Tack på förhand.

Jag kör Big Knob till mitt Pro Tools system - den e grym. Ungefär som mastersektionen i vilket mixerbord som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

...003:an e ju dessutom inte speciellt snygg 😛

Men den verkar helt klart bra och har ju ett par förbättringar sen 002:an, har inte hört nått ont om den,, tja,, mer än att den är ful haha 😄

Mackie Big Knob har jag själv tittat en del på, men av kretsarna i den att dömma tror jag inte den är helt fri från färgning.. mitt tycke lutar snarare åt SM Pro M-Patch 2,

..för mer info kan ju du ju kolla med Claes ... ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren!

Jo jag vet att 003an inte är lika snygg som 002an. men vafan. Jag antar att man kan överleva den biten om den låter bra o den levererar det man vill ha 😆

Jo jag läste det nånstans om Big Knob att den förmodligen kan färga ljudet en aning. Har dock varit ute på Mackies hemsida och läst recensioner och där har det inte stått något om färgning. Det står till och med att den är trensparent i återgivningen. Vet inte dock. Jag tror att jag kör på den ändå. Den ser vettigast ut av alla monitoring burkar jag har kikat på. Såg dock att Presonus släpper en ny monitoringburk oxå. Men den är tillochmed dyrare än Big Knob. Iofs är det 4 hörlursjack och så. Men men..

Claes får lura på mig något annat istället nästa gång jag ringer dit 😆 Fast det får dröja med tanke på att han har lurat på mig en rackdator. hoho

/Rickard

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en 002:a och är faktiskt för det mesta helt nöjd, men det skulle ju aldrig skada med en uppgradering till 003, lite nyare micpreamps och smått och gott, det tackar man ju aldrig nej till.

Om jag hade råd skulle jag nog uppgradera, men eftersom 003:an inte fick någon revolutionerande nyhet så känns det som om 002:an fortfarande hänger med utan problem

Alltså 002:an borde ju inte vara bättre?

Åtminstone min åsikt på det hela...

Link to comment
Dela på andra sajter

kör med bigknoben....hur bra som helst, fast deras jävla "biga knob" som man rattar på hela jävla tiden kunde dom gott ha satt fast på ett annat sätt....efter ett par veckor rattande så har ju den lilla skruven som håller fast ratten ruckats lite, och då "glappar" den (inte glapp såsom hörbart glapp, utan bara att man kan vrida några milimeter på ratten utan att det händer något, sitter liksom lite lös).

Jag vet, väldigt väldigt litet problem, men ändock störande då jag aldrig håller reda på var alla mina skruvmejslar och sånt ligger. 😛😊😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...