Jump to content
Annons

Studio Jam


Uozon

Recommended Posts

Hejsan alla glada männskor

Jag har inspireirat av en del olika trådar här på Studios forum och tänkt att vi kan väl sammarbeta vi också.

Jag vill att vi göra detta Mp3 baserade sammarbete till vårat internet Jam.

Du som vill var med i detta sammarbete får gärna lägga på ljud, mixa och trixa hur du vill men bara det passar till det övriga.

Låten eller musikverket behöver inte vara så långt en sisodär 40sek till 1min räcker

Nu måste vi ju ha någonstan och börja, jag har härmed tagit mig mina kunskaper och komponerat lite trummor som vi kan ha att utgå ifrån i vårat samarbete.

Det är in denna tråd som samarbetet kommer att ske så ladda gärna upp dina pålägg på någon fin filuppladdare, finns många bra om du söker via google.

http://www.speedyshare.com/642660813.html Utgå från det som start

Här kommer lite tips på olika pålägg som du kan göra

Lead/melodi

Giitarr/elgitarr

Strings/Pads

Flöjter/stråkinstrument

Basgitarr/Synthbass/Kontrabas/annan

Övrigt/etniska instrument

Redigerat av Uozon
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Låter inte tillräckligt roligt för att man ska vilja haka på, gissar jag på!

Då kan man väl säga det så jag kan ändra så att starten blir mer rolig

Edit: för övrigt är det ju det vi ska samarbeta fram en rolig och vacker musikstrof

Redigerat av Uozon
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det var ju inte så mycket kvar att göra... 😄

Vore det kanske en bra idé om man även laddar upp instrumenten i separata ljudfiler? Då kan alla ta dom delar (instrument) som man gillar, och sen lägga på något eget? En tanke bara...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det var ju inte så mycket kvar att göra... 🙂

Vore det kanske en bra idé om man även laddar upp instrumenten i separata ljudfiler? Då kan alla ta dom delar (instrument) som man gillar, och sen lägga på något eget? En tanke bara...

låter som en bra idé

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Hejsan alla glada männskor

Jag har inspireirat av en del olika trådar här på Studios forum och tänkt att vi kan väl sammarbeta vi också.

Jag vill att vi göra detta Mp3 baserade sammarbete till vårat internet Jam.

Du som vill var med i detta sammarbete får gärna lägga på ljud, mixa och trixa hur du vill men bara det passar till det övriga.

Låten eller musikverket behöver inte vara så långt en sisodär 40sek till 1min räcker

Nu måste vi ju ha någonstan och börja, jag har härmed tagit mig mina kunskaper och komponerat lite trummor som vi kan ha att utgå ifrån i vårat samarbete.

Det är in denna tråd som samarbetet kommer att ske så ladda gärna upp dina pålägg på någon fin filuppladdare, finns många bra om du söker via google.

http://www.speedyshare.com/642660813.html Utgå från det som start

Här kommer lite tips på olika pålägg som du kan göra

Lead/melodi

Giitarr/elgitarr

Strings/Pads

Flöjter/stråkinstrument

Basgitarr/Synthbass/Kontrabas/annan

Övrigt/etniska instrument

Tjena, skulle du kunna ladda upp den igen? Den tas bort så fort från speedy share. Hann inte ladda ner den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...