Jump to content
Annons

Bästa ljudkortet för 3000kr?


Nikke K

Recommended Posts

Hejsan!

Jag sitter för tillfället på ett inbyggt AC 97 ljudkort och känner att det verkligen är dags för att uppgradera. Jag har spanat på M-audio Firewire 410 som verkar vara ett bra kort, eller? Tittar främst på externa kort eftersom jag förmodligen kommer köpa laptop i framtiden. Det jag behöver är en ingång för sång med kondensator mic, en ingång för halvaukustisk gitarr och inte så mycket mer för tillfället...Vill dock kunna spela in båda två samtidigt så firewire solo känns inte aktuellt...

Tacksam för all hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

- och Terratec Phase X24FW har distributören kampanj på tills siste september, för 2595:- i stället för det normala 3495:-. Där följer även Cubase LE med, så att du kan uppdatera billigt till Cubase 4 eller Cubase Studio 4 - också dett aföre siste september. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta om jag kapar tråden lite grann

Jag har inga kunskaper för att ge förslag utan ytterligare en fråga (som kanske kan vara till hjälp?)

Jag behöver ett ljudkort till

Nya Imac/Garageband/Logic

Det ska vara FW med

Två bra mick och instrumentförstärkare - bra ljud, lågt brus, fantommatning

Två bra hörlursutgångar med volymkontroller

Midi in/out

Bra monitorutgångar med volymreglage för aktiva monitorer

och ska förstås

vara bättre än den Mbox2 usb som jag har

Kan TC Electronics konnect 8 vara rätt? Är det någon som har erfarenhet av den? Kostar visserligen ca 3 500 kr.

(Presonus Firebox verkar inte ha midi och bara en hörlursutgång)

/Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

hmm jag har dessvärre fortfarande inte köpt mig något nytt ljudkort, utan måste vänta till nästa lön...Har sett att 4sound har Mackie Onyx Satellite för 2495 kr. Och det låter verkligen som ett bra pris. Vad säger folk om ett sådant? Verkar ju innehålla det jag vill ha och jag är rätt säker på att preampsen på denna är bättre än dem i min separata Alto-Preamp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...