Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag kopplar in gitarren till line in på ljudkortet, ett esi juli@. Ljudet till högtalarna kopplas digitalt via optiska utgången.

Funkar hur bra som helst.

Problem blir när jag vill spela in grejer i cubase Sx3 och samtidigt använda ASIO drivisarna. Ljud kommer in från gitarren, men inget ljud kommer ut från högtalarna. Dock skickas signaler ut, men via den analoga utgången på ljukortet, jag vill att signalen ska skicas via den digitala! Verkar inte går att ändra vare sig i cubase eller ljudkortinställningarna. Någon som har nått tips, verkar ju vara en del som har juli@!

/Kalle

Annons
Postat (redigerat)

Har du rätt utgång inställd på kanlen i Cubase? Alltås att kanalen skickar till utgång 3/4. Om du inte hittar S/PDIF utgången på kanalen så testa att trycka f4 och lägga till den i VST connections.

Redigerat av BozoB

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.