Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HallĂ„js! Försöker installera VG-2 pĂ„ min G5. Nu har jag stött pĂ„ patrull, det stĂ„r i manualen att efter installationen av sjĂ€lva pluggen skall man kopiera "Content" mappen till Library/Application Support/Steinberg/Virtual Guitarist 2, men i Steinberg mappen finns banne mig ingen VG-2??!! Har testat starta Logic och först gick valideringen Ă„t skogen, den gick helt enkelt inte igenom, dĂ€r efter har jag ominstallerat och trixat fram och tillbalka ett antal gĂ„nger, kört AU valideringen pĂ„ nytt och dĂ„ godtog Logic VG-2, MEN.... det gĂ„r inte att vĂ€lja VG-2 under Stereo-AU Instruments, den finns liksom inte dĂ€r, dĂ€remot finns den under Stereo-AU midi controlled FX, och den visar sig som VG-2, dock med begrĂ€nsat utseende (Knapparna Riff/setup/fx mm saknas), men som AU instrument....ICKE. NĂ€r man gĂ„r och kollar Component mappen sĂ„ finns den dels dĂ€r men oxo under VST mappen. SĂ„ lĂ„ngt ok, men varför finns ingen VG-2 i Steinberg mappen och varför kan jag inte vĂ€lja VG-2 i Logic?? Hoppas nĂ„gon förstĂ„r! SnĂ€lla hjĂ€lp, jag vill sĂ„ gĂ€rna ha en gittarist!!! 🙂

M.v.h en snart grÄhÄrig Coyster.

Annons
Postat

Hej alla glada och alla andra 🙂 ! Det löste sig, jag gjorde ytterligare en ominstallation och validering, och vipps sĂ„ funkar det. Är det inte fantastiskt!?

M.v.h. en coyster utan grÄa hÄr!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.