Jump to content
Annons

lära läsa noter eller sida med C | D | E | osv.


natta

Recommended Posts

jag är en tjej som spelar lite keyboard. Men jag kan inte läsa noter 😉 så är det någon som kan någon sida där det står tex: D | C | C | E |. Eller någon sida där man kan lära sig noter snabbt ? Skulle bli tacksam för svar 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
jag är en tjej som spelar lite keyboard. Men jag kan inte läsa noter 😉 så är det någon som kan någon sida där det står tex: D | C | C | E |. Eller någon sida där man kan lära sig noter snabbt ? Skulle bli tacksam för svar 😱

Finns ett program som heter guitarpro... visserligen till för å lära sig gitarr men man kan lära sig piano/keyboard också, där visas det som noter som tabulur och man kan även se fingersättning också, ladda ner låtar som spelas upp i midiformat, som man kan lära sig... ett kul program.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som om det är en ackordanalys som nämns i titeln, t.ex. om bokstäverna står ovanför en sångtext.

Jag gjorde en sökning på "piano chords" och fick fram en slags generator på ett flertal sidor.

Annars är böcker inte dumt, en musikhandlare bör kunna ge bra tips på vad som är relevant för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som om det är en ackordanalys som nämns i titeln, t.ex. om bokstäverna står ovanför en sångtext.

Jag gjorde en sökning på "piano chords" och fick fram en slags generator på ett flertal sidor.

Annars är böcker inte dumt, en musikhandlare bör kunna ge bra tips på vad som är relevant för dig.

tack så hemskt mycket ska söka på det nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag är en tjej som spelar lite keyboard. Men jag kan inte läsa noter 😱 så är det någon som kan någon sida där det står tex: D | C | C | E |. Eller någon sida där man kan lära sig noter snabbt ? Skulle bli tacksam för svar 😳

Finns ett program som heter guitarpro... visserligen till för å lära sig gitarr men man kan lära sig piano/keyboard också, där visas det som noter som tabulur och man kan även se fingersättning också, ladda ner låtar som spelas upp i midiformat, som man kan lära sig... ett kul program.

tack så jättte mycket

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...