Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ni-na-na-ni-na-na-ni-na-na-na-ni-na...

Boken "How to make a noise" av Simon Cann har tidigare bara funnits på pdf-format. Nu har den släppts i ny version på standard pappersformat. Det här är en jättebra bok för den som vill fördjupa sig i ljudsyntesen och synth-programmeringens underbara värld. Jag läste pdf-boken då den gavs ut för några år sen och tyckte jättemycket om den! Nu har jag självklart beställt pappersboken och ser fram emot nyttig repetition och nya kunskaper.

Flera av er har säkert redan beställt den från Amazon, men nu finns den även att köpa i svensk nätbokhandel. På Adlibris t.ex och för ett bra pris dessutom:

Adlibris

Här är Simon Canns hemsida för mer info och beställning av exempel-patchar för div. softsyntar som han använder som exempel i boken:

Noisesculpture

🙂

Annons
Postat

Na-na-na-ni-na!

Låter intressant. Inte bara för att göra brus antar jag (även om det säkert är en hel vetenskap).

Otur att exemplen är för syntar jag inte har.

Tack iallafall!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.