Jump to content
Annons

RSS-feed funkar konstigt


MindWarp

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
Annons
Vad är RSS? 😉😎🙂 :)

En typ av prenumeration på websidor, så att så fort det skrivs ett nytt inlägg så får man in det i tex sitt mailprogram. Då slipper man sitta här och glo dagarna i ända, utan kan direkt se om ett ämne är intressant eller ej.

Problemet är att man inte får det inlägget som skrivs, utan alltid får det första inlägget i tråden, vilket är rätt ointressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är egentligen inget problem, utan (faktiskt) tänkt att fungera så. Det har med sortering att göra.

Den du prenumererar på är "Studio forum - aktiva ämnen". Den sorteras precis som trådarna på förstasidan.

Standardprenumerationen är "Studio forum - senaste ämnena" som sorteras på när tråden startades.

Sedan finns förstås Senaste låtarna som RSS också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är egentligen inget problem, utan (faktiskt) tänkt att fungera så. Det har med sortering att göra.

Den du prenumererar på är "Studio forum - aktiva ämnen". Den sorteras precis som trådarna på förstasidan.

Standardprenumerationen är "Studio forum - senaste ämnena" som sorteras på när tråden startades.

Sedan finns förstås Senaste låtarna som RSS också.

Det som är "fel" enligt mig, är att man ser det ursprungliga inlägget, inte det svar som skrivits som gör att jag får en RSS till mig.

Men jag kanske har valt fel prenumeration. Jag ska testa och se vad som händer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nu testat "senaste ämnena" och får ändå urspungsinlägget, vilket är helt ointressant, jag vill ha det som skrivits i inlägget.

har även testat "aktiva ämnen" ; samma sak.

Redigerat av MindWarp
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...