Jump to content
Annons

ljudkort med hörlursförstärkare

Recommended Posts

MrMonday (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Oki tänkte bara göra en enklare uppgradering av min dator och inte lägga ut 30000 kr som var tänkt i början...

jag kom på att en bra ide istället för monitorer är hörlurar.

först tänkte jag mig köpa ett ljudkort (m-audio 192) sedan hörlurar och hörlurs förstärkare.... men finns det inget RIKTIGT BRA ljudkort med ljudförstärkare? eller är det bättre att köpa separat ljudförstärkare?

pengar jag har 15000(lånar hihi)

Använder pc och producerar allt från hip hop till klassisk musik.

En till fråga är... är det bättre med ett pci x-16 ljudkort eller blir inte latencyn så mycket bättre? varför tillverkas inte så många pci x-16 ljudkort? och vad är det som gör dem bättre? finns också pci-x, hur är sådana kort?

Kan tänka mig lägga ut mer än 15000kr på ett bra ljud kort med det måste finnas bra själ till det! Jag prodar bara beats och inget inspelande av röster eller instrument... har en midi keyboard och i framtiden ska jag ha monitorer och en MPC eller en MV 8800 and that´s it jag använder mest datorn.

Jag är sett många dyra ljudkort och det ända jag kunnde se var att de som var dyrare var det pga att de hade fler pluggar in och ut.. min tanke är då att ett billigare ljud kort t ex m-audio är minst lika bra, bara det att den har mindre in och ut grejer... har jag fel? Vad är det för skillnad mellan delta 1010 och delta 1010lt---> menar då kretskorten och latencyn.

Ska oxo flytta in i en ett som är lyhörd så därför vill jag bara använda hörlurar..By the way är det ok att använda hörlurar istället för monitorer? Tänkte köpa proline 2500 eller en som är bättre än den.

Mr Monday everyday

Redigerat av MrMonday
Annons
Postat

Är du beredd att lägga 15000:- på ett riktigt bra ljudkort, så rekommenderar jag utan att tveka en millisekund, RME Fireface800. 13995:- är listpriset. Total Mix-funktionen hos RME är oslagbar. Man har möjlighet att göra alla tänkbara routingar och monitormixar i DSP-mixern i ljudkortet - och dessutom helt utan latency när man spelar in sång, eftersom man gör monitormixen direkt i ljudkortet.

Ett par bra lurar ser jag egentligen inte som en lämplig ersättning för monitorer, utan mer som ett komplement - men med ett par Proline 2500 så kommer du närmare högtalarlyssning än med de flesta andra. Du ska dessutom upp med betydligt mer pengar för att få ett par monitorer som matchar PL2500 i ljudkvalitet och upplösning. Det är de bästa lurar jag har testat hittills i alla fall - och mina absoluta favoriter. Det är kul att fler och fler verkar få upp ögonen (öronen...? ☺️ ) för Ultrasone-lurarna - för de är helt suveräna enligt min mening. 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.