Jump to content
Annons

Knäppljud från min förstärkare(mesa boogie roadster)


Fendercustom

Recommended Posts

Hej! ja köpte mej en mesa boogie roadster för en vecka sen ungefär och igår repade ja med bandet och använde den för andra gången....vi lirade fridfullt kanske 1 timme o sen hörde ja att de knäppte från förstärkaren...ja tror de kom från högtalarna men de kan kommit från förstärkaren också...så ja stängde av den o lät den svalna lite och sen när ja slog på den igen så hörde ja inget knäppande mer...så ja undrar va de kan vara för fel eller om de rent av kan vara rören som knäpper lite...e ganska orolig att de e nåt fel...för när man lagt ut så mycket pengar på en förstärkaren vill man ju att den ska fungera....är tacksam för svar.

nån som vet om de e nåt fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Är den sprillans?

japp helt ny

Då var det inget!

Min förra Twin knäppte eller mer brus med knäpp i. Byta kondingar är lösningen (tappar kapacitat) men då måste förstärkaren ha några år på nacken för att det ska hända!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det inget!

Min förra Twin knäppte eller mer brus med knäpp i. Byta kondingar är lösningen (tappar kapacitat) men då måste förstärkaren ha några år på nacken för att det ska hända!

Lånar tråden lite, om det är ok. Är helt ny, så slå mig på fingrarna om det är knas.

Jag har en Laney TT20 rörkombo som är jättefin. Fick ett ryck i dag ock plockade fram guran och stärkaren efter ca 5 år i garderoben, inte spelat alls. Stärkaren är köpt 2001, då var den ny. När jag slog på den så sprakar det och brusar, det låter som en radio som inte är inställd på någon kanal. Bruset och sprakandets volym är konstant, det höjs inte om jag höjer på volymreglaget, och sänks inte heller. Ljudet ur stärkaren från guran låter som det ska. Brusljudet är inte jättehögt, men inte lågt heller. Hittade den här tråden och det kändes väldigt bekant, och att byta kondensatorer verkar vara det som föreslås på andra ställen, sa en snabb googling.

Men hur gör jag det? Jag har inte tummen mitt i handen, men jag är inte van med lödkolven så att säga. Jag vill inte att min fina stärkare ska paja, för jag älskar verkligen ljudet i den. Kan man lämna in den på översyn och service? Vad kostar det, ungefär? I Sthlm då.

Mvh Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...