Craft Postat 21 juli 2007 Postat 21 juli 2007 Jag har en takt med 2/4 mitt i en 4/4 låt - problemet är at metronomen markerar fel stelle i takterna som kommer efter den ene 2/4 takten. Finns det något sätt att ändra hur Logic räknar för den ena takten?
jarlo Postat 23 juli 2007 Postat 23 juli 2007 Jag har en takt med 2/4 mitt i en 4/4 låt - problemet är at metronomen markerar fel stelle i takterna som kommer efter den ene 2/4 takten. Finns det något sätt att ändra hur Logic räknar för den ena takten? I menyn View -> Global Tracks hittar du Signature Track (åtminstone i Logic Pro 7 för mac). Klickar du på den får du upp ett spår där du kan ändra taktart var du vill i låten. Fixar du det så följer metronomen med automatiskt.
Emil Postat 23 juli 2007 Postat 23 juli 2007 Sätt markören på ettan på den takt du vill ska vara 2/4, ändra till 2/4 nere i transporten. Sätt sedan markören på ettan i nästa takt och ändra på samma sätt tillbaka till 4/4.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.