Jump to content
Annons

Remix-tävlingar


Lindeberg

Recommended Posts

Hur ser ni på forumet på remix-tävlingar?

Är det kul?

Brukar ni själva ställa upp?

Har det blivit för vanligt?

Brukar det vara intressanta bidrag (lyssnar ni någonsin på andras bidrag i lurarna eller i stereon?), eller är det mest lekstuga för glada amatörer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har varit med en gång på remix-tävling, 1999, "Swedish masters of remixes" som Musikermagasinet tillsammans med Pierre Jerksten anordnade.

160 bidrag dök ner i brevlådan, och själv hamna man bland dem 10 bästa.

Ett fint diplom & en CD ....

Men det gav mig mersmak .... och lite fler jobb, och lite kontakter ... Plus att det alltid är kul att trasha andras låtar .... 😄

Om det blivit för vanligt är väl svårt att säga .... Tycker Bolagen borde satsa mer på det.. Borde ju vara ett billigt sätt för dem att få bra remixar?

Ett "IDOL2004 of remixes" ??? *haha* ... Kan nån remixguru sitta där o säga att min remix suger.. och jag springer gråtande ut därifrån.... *hehe*

Tycker det är kul med såna tävlingar, så mer sånt ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Jo...man har ju kickat beats på någon keff rappares acapellor på nån Streetzonetävling. Jag fattar inte, den som gör en bakgrund som är mest lik originalet vinner alltid & man själv försöker ändå komma med tears for fears samplingar & livepercussion.

Fuck it.

Testa att göra en combo mellan två Britneylåtar istället.

eller nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...