untermensch Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 Tja, tänkte handla VGE, men jag är inte säker på om den passar mig. Demolåtar jag hört låter som om det är köpläge, men sen har jag börjat fundera. Är det så att det bara finns färdiga "rytmer" att välja mellan? Färdiga ackord? Kan man inte bygga sina egna ackord med miditoner? Skulle det låta illa? Jag får eksem av färdiga lösningar, vill liksom snickra själv men det ska låta bra i slutänden. Nån som har erfarenhet att dela med sig av? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 allting är uppbyggt kring färdiga ackord som är samplade Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
untermensch Postat 2 september 2004 Trådstartare Dela Postat 2 september 2004 ... färdiga ackord som är samplade Finns det "skumma" ackord? Eller är det bara tralala-dur-ackord? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odel Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 virtual guitarist kan väl inte vara någe kul... spela själv eller be någon kompis... gitarrister växer på trän... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 ... färdiga ackord som är samplade Finns det "skumma" ackord? Eller är det bara tralala-dur-ackord? Nja...du får ju skriva in ackorden eller spela på keyboardet, så "alla" ackord finns ju där. Jag använder den i nästan varje låt & är supernöjd. Vill du höra test? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
untermensch Postat 2 september 2004 Trådstartare Dela Postat 2 september 2004 Vill du höra test? Jamen gärna! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chris Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 virtual guitarist kan väl inte vara någe kul... spela själv eller be någon kompis...gitarrister växer på trän... Håller med fullständigt. Inget man använder "på riktigt" men borde fungera smidigt till idè-skisser och liknande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GeckoYamori Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 Det känns lite väl restriktivt då man inte har möjlighet att bygga egna slingor... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusikMakaren Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Perfekt som låtskrivarinstrument tillsammans med Virtual Guitarist, Groove Agent, Broomstick Bass och Hypersonic, men för kommersiella produktioner tycker jag att man ska skaffa en riktig gitarrist eller spela själv... /Jan Olof Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.