Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej...

Jag kör ProTools med Reason som "ReWire".

Jag skriver in MIDI:n i ProTools och tar ljuden från Reason.

Problemet är att jag inte kan kontrollera velociteten som jag vill i ProTools, jag ställer in mätarna som de ska vara men när jag spelar upp det hörs ingen skillnad alls.

Jag spelade in MIDIspåret till ett ljudspår för att se, och det visade sig att det inte var någon som helst skillnad i velocitet!

Någon som vet hur jag löser problemet? Är det en inställning i ProTools eller Reason?

Tack för Tipsen!!

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Ljudet du spelar på i Reason kanske inte är velocity känsligt.

Prova ett annat ljud eller synt.

Postat

Hmm...

Nej jag tror inte detta ljudet är velocitetskänsligt, men hur som helst borde jag ju kunna styra hur stark volymen på varje enskilt slag ska vara med dessa parametrarna. Eller?

Tack drloop!!

drloop (oregistrerad)
Postat
Hmm...

Nej jag tror inte detta ljudet är velocitetskänsligt, men hur som helst borde jag ju kunna styra hur stark volymen på varje enskilt slag ska vara med dessa parametrarna. Eller?

Tack drloop!!

Utan velocity så får alla toner samma amplitud.

Postat (redigerat)

Testa att spela in midi:n i Reason istället och styr parametrarna där. Kanske funkar.

Redigerat av Gizmozis
Postat (redigerat)

Som doktorn säger, om instrumentet är inte programmerat att reagera på anslagkänslighet/velocity så kommer ingenting att hända.

Anslagskänslighet kan påverka allt från filter och vibrato till volym och attack, så det är inte givet att volymen ska påverkas.

Vilket instrument spelar du? En Subtractor? En NNXT?

Vrid upp Amp under Velocity.

Redigerat av Linus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.