Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu har jag hört så mycket om Majkens berömda pluggar att jag måste testa! Chimera installerades utan problem men Grizzly går inte. Jag använder Cubase SE3 på PC. Hur gör man när det endast är en .exe-fil och .dll saknas? Var sparar man ned den bäst (programmappen eller VST-plugins) och hur går man sedan vidare?

Kan någon hjälpa en tekniknolla som mig?

Förresten; jag testade snabbt Chimera och den verkar ju helt briljant!

Annons
Postat

Det är bara att köra igång exe-filen genom att dubbelklicka på den. Sedan väljer du var din plugg-mapp är så installerar programmet de nödvändiga filerna. När installationen är klar kan du radera exe-filen. Skoj att du testar mina pluggar förresten 🙁

Postat

Ahh, svar från mästaren själv! Jag får det inte att funka men kanske det beror på att jag först laddat ned filen till ett USB-minne på en annan dator, fört över USB-minnet till musikdatorn och först kopierat den till hårddisken innan jag dubbelklickat på den.

Samma förfarande för JXX20-synthen som jag använt för gamla projekt men får det inte att funka ändå. Jag ska prova ansluta musikdatorn till nätet och testa ladda ned direkt. Om det inte funkar; kan det vara någon inställning i Windows som behöver justeras?

/Jörgen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.